دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهاردهمین دوره بازی‌های آسیایی در چهار استادیوم اصلی در چهار کشور تایلند، ویتنام، مالزی و اندونزی برگزار می‌شود.

هرکدام از این استادیوم‌ها در دور مقدماتی میزبان برگزاری بازی‌های یکی از گروه‌های چهارگانه جام چهاردهم هستند و قرار است بازی فینال در استادیوم گلوریا بانک کارنوی اندونزی برگزار شود.

اندونزی: گلورا بونگ کارنو

ورزشگاه 100 هزار نفری گلورا بونگ کارنو که با نام سنیان هم شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های آسیا به شمار می‌رود. این ورزشگاه در بازی‌های آسیایی1962 ساخته شد و علاوه بر میزبانی بازی‌های آسیایی چند دوره بازی‌های ورزشی جنوب شرق آسیا و تایگر کاپ در آن برگزار شده است.

این ورزشگاه برای میزبانی مسابقات جام ملت‌ها تعمیرات اساسی شده است و از امکانان جانبی خوبی برخوردار است

تایلند: راجامانگالا

ورزشگاه 60 هزار نفری راجامانگالا در سال 1998 و برای برگزاری مسابقات آسیایی بانگکوک ساخته شد. این ورزشگاه مدرن علاوه بر بازی‌های آسیایی میزبان یک دوره بازی‌های تایگر کاپ و بازی‌های جوانان زنان جهان بوده است.

این ورزشگاه دارای یک تلویزیون بزرگ است و از نورپردازی بسیار خوبی برخوردار است.

مالزی: استادیوم ملی بوکیت جلال

ورزشگاه صدهزار نفری ملی بوکیت جلال برای برگزاری انواع مسابقات طراحی شده است و در جنوب کوالالامپور قرار دارد.

این ورزشگاه در سال 1998 و برای میزبانی شانزدهمین دوره بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع افتتاح شد. این ورزشگاه همچنین میزبان یک دوره از مسابقات تایگر کاپ بوده است.

ویتنام: استادیوم ملی مای دینه

استادیم 40 هزار نفری مای دینه در سال 2003 و برای برگزاری مسابقات ورزشی جنوب شرق آسیا افتتاح شد. مای دینه بزرگ‌ترین استادیوم ویتنام است و برای ساخت آن 53 میلیون دلار هزینه شده است.

کد خبر 26116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز