همشهری آنلاین: روابط عمومی بسیج انتشار اخباری مبنی بر مرگ ۷ دانش آموز در واژگونی اتوبوس راهیان نور را تکذیب کرد.

بسیج

به گزارش روابط عمومی بسیج، در پی درج خبری با تیتر «مرگ 7 دانش آموز در واژگونی اتوبوس راهیان نور» روز گذشته در صفحه 18 روزنامه شهروند و برخی پایگاه‌های خبری، جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین به روزنامه مذکور و سایر رسانه ها ارسال شد که به شرح زیر می‌آید:

1) خبر فوق تکذیب می‌گردد.

2) متاسفانه گویا برخی رسانه‌ها برای حادثه در راهیان نور لحظه شماری می‌کنند حال آنکه روزانه حوادث و اتفاقات ناگواری در جاده‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد اعم از از تصادف تا غرق شدن در دریا و...؛ اما هیچگاه در سایر تصادفات و حوادث به موضوع و هدف سفر افراد اشاره نمی‌گردد مثلا برای فرد یا افرادی که در دریا غرق شده‌اند نمی‌نویسند « فردی که برای تفریح به سواحل شمال رفته بود غرق شد » یا برای کشته شدن یک خانواده در فلان جاده کشور هیچگاه نوشته نمی‌شود: «مرگ خانواده‌ای در واژگونی خودرو برای دیدن اقوام خویش به فلان استان می‌رفت».

اما سانحه در «راهیان نور» برای عده‌ای از جمله روزنامه‌ها آنقدر مهم است که بیشترین فضا را در صفحه با درشت‌ترین تیتر همراه با عکس دلخراش به خود اختصاص می‌دهد. آیا این اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است ؟!!!

3) همانطور که در آمار مراکز معتبر و رسمی کشور وجود دارد (علی رغم تبلیغ و برجسته‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب و همصدایی و غفلت ناآگاهانه محدود رسانه‌های داخلی)، با آنکه سالانه قریب به 5 میلیون نفر به سرزمین‌های نور مشرف می‌شوند، کمترین سوانح در اردوهای راهیان نور است در حالی که سالانه بیش از هزار نفر فقط در دریا غرق می‌شوند یا هزاران نفر در جاده‌ها به کام مرگ فرو می‌روند... البته برای متولیان این حرکت عظیم فرهنگی، حتی جان یک نفر بسان حیات جامعه است لذا سخت‌گیرانه‌ترین و محکم‌ترین دستور‌العمل ایمنی برای وسایل نقلیه، ویژه این اردوها تنظیم و به صور گوناگون نظارت‌های لازم در کلیه مراحل قبل و حین اعزام صورت می‌پذیرد.

البته همواره مطالبه اصلی از دستگاه‌های گوناگون بویژه دولت محترم، توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای کشور از جمله عریض نمودن- علایم جاده‌ای و اصلاح مسیرهای عبور آحاد ملت می‌باشد تا انشاالله شاهد هیچ سانحه‌ای در هیچ جاده‌ای نباشیم.

4) با توجه به اثرات شگرف و نتایج عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور، از عموم رسانه‌ها به ویژه در سال فرهنگ انتظار می‌رود که ضمن تقویت اقدامات اثرگذار فرهنگی در مقابل مرگ معنوی جوانان و نوجوانان عزیزمان که در اثر اقدامات ضد فرهنگی دشمن نظیر ماهواره - بدحجابی و ...؛ نیز حساس بوده و صداقت خویش را در دلسوزی حقیقی به نسل های امروز ایران اسلامی در عمل ثابت نمایند.

حال آنکه خاموشی رسانه های دگراندیش در برنامه های ضد فرهنگی دشمنان خیره کننده، تاسف آور و بهت آور است. متاسفانه با شواهد و مصادیق شاهدیم رسانه هایی به دنبال اخبار ناگوار راهیان نور هستند که اساسا خبر و مقاله و یادداشت و عکس و گزارشی را پیرامون این اردوها منتشر نمی کنند. ای کاش خبرنگار عزیزتان گاهی هم در این اردوها شرکت کرده و سفرنامه ای از حال و هوای معنوی و زیبا و تحولات روحی زائران سرزمین های نور در آن رسانه منتشر کند.

در پایان، این سازمان پیگیری این خبر کذب را حق قانونی خویش دانسته و انتظار دارد آن روزنامه و نیز سایت هایی که بدون تحقیق و سوال از مرجع رسمی اردوها یعنی سازمان اردویی و راهیان نور بسیج، این خبر کذب را منتشر کردند؛ رسالت حرفه ای خویش را در صدق خبر رعایت نموده و دقت را فدای سرعت و شتابزدگی ننمایند تا مخاطبان خویش را از دست ندهند.

کد خبر 261198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha