دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

گروه بورس: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی در حال حاضر 114 شرکت در صف دریافت کارت عضویت بورس تهران ایستاده‌اند.

این گزارش حاکی است: نام 114 شرکت برای انجام مراحل پذیرش در بورس به ثبت رسیده و هم‌اکنون مراحل پذیرش آنها در جریان است. سهام برخی از این شرکت‌ها قرار است بر اساس سیاست‌های اصل 44 در بورس تهران عرضه شود.

این شرکت‌ها که درخواست خود را به سازمان بورس ارایه کرده‌اند هم‌اکنون آماده تکمیل مراحل کاری خود برای عضویت در بورس تهران هستند.

در این فهرست نام شرکت‌های معتبری از قبیل: پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، هواپیمایی جمهوری اسلامی، شرکت مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فولاد خوزستان، هلدینگ‌های وابسته به تامین اجتماعی، مؤسسه مالی و اعتباری بنیاد، فولاد خراسان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد آذربایجان و بانک‌هایی چون؛ بانک تجارت، صادرات، ملت، رفاه‌ کارگران، پاسارگاد و شرکت‌های بیمه آسیا، البرز، دانا، کارآفرین، ملت و بیمه صادرات و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

مجید نوروزی مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار در این‌باره گفت: نام شرکت‌هایی که به هر دلیل شرایط پذیرش خود را در بورس پیگیری نکرده‌اند و در مراحل کاری مشکل داشته‌اند از این فهرست حذف شده است.

وی افزود: نام هر شرکتی که درخواست پذیرش خود را به بورس ارایه دهد بلافاصله پس از یک روز در این فهرست درج خواهد شد.

از زمان اجرای برنامه‌های خصوصی‌سازی  موج شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس بیشتر شده و هم‌اکنون بورس تهران منتظر میزبانی از 114 شرکت جدید بازار سرمایه  است، پیش‌بینی می‌شود با ورود شرکت‌های جدید به بورس تهران ارزش بازار سهام  رشد قابل توجهی داشته باشد و حجم معاملات بورس نیز افزایش یابد.

علی‌رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار،  در اردیبهشت ماه سال جاری وعده داده بود ارزش بازار سهام تهران تا پایان سال جاری به 60 هزار میلیارد تومان برسد.

رحمانی گفته بود: طبق برنامه تا پایان سال 86 ارزش بورس تهران با 50 درصد رشد به 60 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. این هدف‌گذاری بر مبنای اجرای سیاست‌های اصل 44 و برنامه خصوصی‌سازی در کشور انجام می‌گیرد.

ارزش بورس تهران نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد کرده است.

کد خبر 26141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز