همشهری آنلاین: خبرگزاری چینی شینهوا با اشاره به دو قالیچه نفیس ایرانی همراه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نوشت: تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بیش از چشم داشتن به پیروزی، در پی نشان دادن فرهنگ دوستی بین ملت‌ها است.

carpet

خبرگزاری ايرنا به نقل از شینهوا نوشت: در میان هوادارانی که روز سه شنبه 13 خرداد برای بدرقه تیم ملی ایران در سفر به برزیل آمده بودند عده‌ای هم برای عکس گرفتن صف گرفته بودند، اما آنها نمی خواستند با اعضای تیم ملی عکس بگیرند، منظور آنها قرار گرفتن در فریم تصویری در کنار دو قالیچه نفیس ایرانی بود که تیم با خود به برزیل می‌برد.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل بیش از چشم داشتن به پیروزی، در پی نشان دادن فرهنگ دوستی بین ملتها است.

در یکی از این دو قالیچه که قاب گرفته شده عبارت ˈبرایتان آرزوی موفقیت در تمام زندگی را داریمˈ به زبان انگلیسی در کنار تصویر لیونل مسی به چشم می‌خورد، مسی ستاره تیم آرژانتین قدرتمندترین حریف تیم ایران در گروه F و قرار است این قالیچه به عنوان هدیه به وی داده شود.

قالیچه دوم، قالیچه‌ای ابریشمی طلایی با نقش‌های سنتی ایرانی است که پرچم تمام کشورهای حاضر در جام جهانی در آن نقش بسته است.

قالیچه هایی به این اندازه و با این کیفیت نفیس در بازار بیش از 100 هزار دلار ارزش دارند و البته قیمتی که کلکسیون داران برای چنین آثاری می پردازند، جداست.

تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه 13 خرداد به همراه این قالیچه‌ها به سمت برزیل پرواز کرد. ایران به عنوان یکی از تیم های برتر فوتبال آسیاست ولی به لحاظ کیفی با قالیچه دستباف نفیسی که با خود به برزیل می‌برد، برابری نمی‌کند.

در غیاب بازیکنان بزرگ فوتبال نسل قبل این کشور، هواداران این تیم، امید چندانی به صعود آن به دور بعد ندارند.

ابوالفضل دلیری یکی از ایرانیان هوادار رئال مادرید اسپانیا می‌گوید: تجربه حضور در جام جهانی برزیل برای تیم ایران می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و اگر هم ایران به دور بعدی رقابت‌ها نرود هم چندان مساله مهمی نیست. موضوع مهمتر ارایه یک بازی خوب توسط تیم ایران و حفظ ابروی فوتبال ماست.

ولی بازیکنان تیم ملی ایران به خود اطمینان دارند؛ آندرانیک تیموریان هافبک تیم ملی ایران می گوید: تیم ما در وضعیت خوبی به سر می برد، ما شرایط خوب و تیمی قوی داریم و امیدواریم در این جام مایه سربلندی کشورمان شویم.

تیم ملی فوتبال ایران با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی در گروه F رقابت های جام جهانی هم گروه است.

تیم ملی فوتبال ایران، 26 خرداد ماه ابتدا به مصاف نیجریه می رود، سپس در روز 31 خرداد ماه به رقابت با آرژانتین می پردازد و بازی پایانی خود را چهارم تیر ماه با بوسنی و هرزگوین انجام می‌دهد.

کد خبر 261527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha