جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۷ خرداد در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی‌ کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام (ره) ضمن اینکه بیانات را مفصل و ارزنده خواند، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد دشمن‌شناس شود و مکاید دشمن و همچنین دشمن اصلی را بشناسد، به این بیانات توجه خاص داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به حمله انجام شده به سامرا، اظهار کرد: این حمله عجیب است و جانیان دست بردار نیستند. دشمن هر لحظه در مقام یک ضربه زدن است بنابراین باید بیدار بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید هوشیارانه مکرها را شناخت. البته طبق اطلاعاتی که به دست من رسیده، با وجود اینکه آنها تعدادشان زیاد بوده اما به لطف خدا اکثرشان کشته شده‌اند و نابود گشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه روز 15 خرداد را روز بسیار بزرگی دانست که مردم امتحان خود را پس دادند و نشان دادند که تابع ولی امر هستند. ولو اینکه دشمن جنایتی عظیم کرد و سیل خون به راه انداخت. برای دشمن این موضوع روشن شد که این مردم، مردمی ولایی هستند و اگر سیل خون هم راه بیندازند باز هم ایستادند.

موحدی‌کرمانی موفقیت بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را نیز تبریک گفت و اظهار کرد: مردم آگاه و بیدار سوریه نشان دادند که در مقابل تمام توطئه‌ها و تروریست‌های جنایتکار ایستاده‌اند و بیدارند و مطمئنا با این رای بالایی که آقای بشار اسد آورده است آمریکا را مایوس کرده‌اند و آنها نمی‌توانند با برنامه و ترفندهای خود در سوریه نفوذی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، موحدی‌کرمانی در ادامه، سالگرد امام (ره) را مدنظر قرار داد و گفت: امام (ره) با شاهی جانی که دیوانه‌وار انسان‌ها را می‌کشت معاصر شدند. شاهی که به زندان می‌برد و شکنجه می‌کرد و به راحتی طوق بندگی و بردگی آمریکا را به گردن انداخته بود. چنانچه جریان کاپیتالاسیون یکی از مظاهر این موضوع قلمداد می‌شود. وقتی یک سرباز آمریکایی می‌توانست هر جنایتی را مرتکب شود و در این صورت مقامات ایرانی حق نداشتند او را به محاکمه بکشند و چه ذلتی از این بالاتر بود.

وی افزود: اجمالا شرایطی در کشور ما به وجود آمد که امام (ره) از این فرصت استفاده کردند و به وعاظ دستور دادند که بالای منابر جنایات شاهی که تاریخ هجری را به شاهنشاهی تبدیل کرده و همچنین بیت‌المال را غارت کرده بود، بیان کنند و این بیانات مردم را بیدار کرد و به هرحال انقلاب پیروز شد و امام (ره) دعوت حق را لبیک گفت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار کرد: بعد از امام فردی که همانند امام فریاد می‌زند، و روحیه و شجاعت، زهد و آگاهی و اشرافش به مسائل جهانی، همانند امام است روی کار آمد و این توفیق بزرگی است و باعث شد که بعد از امام این انقلاب آسیب نبیند.

موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با اشراف کامل و بینش اسلامی دقیق تمام شرایط این کشور و شرایط جهانی را زیر نظر دارند و امروز هر لحظه می‌گویند مشکل این است و آن را بیان می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری اظهار کرد: فرهنگ اسلامی می‌تواند تمام شئون این کشور را موزون کند و در مسیر قرار دهد و جلوی انحراف را بگیرد. البته در این راستا همه ارکان سیاسی، فرهنگی، نظامی، سیاسی، حکومتی و قضایی باید با یک پیوست فرهنگی اسلامی شفاف دست به دست هم دهند وگرنه انقلاب آسیب می‌بیند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکره با 1+5 گفت: مقام معظم رهبری این موضوع را مدنظر قرار دادند که دلبستگی به غرب نباید وجود داشته باشد و در حل مشکلات اقتصادی باید به ظرفیت‌های درون کشور توجه شود. ما جوانان فعال و مغزهای متفکری داریم که می‌توانند افکار جدیدی را عرضه کنند تا از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «رهبر انقلاب فرمودند که پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای باید ادامه پیدا کند» گفت: باید عزت اسلامی حفظ شود و حقوق مردم مراعات گردد و بالاخره الحمدلله هیات ایرانی با اطاعت از این فرامین مذاکره را ادامه داده و می‌دهد و این اصول را مراعات می‌کند.

کد خبر 261606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha