یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالمجید حسینی‌راد، پژوهشگر هنر و استاد دانشگاه، بامداد امروز ۱۸ خرداد در اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش ايسنا، احسان حسینی‌راد، فرزند این پژوهشگر گفت: پدرم به نوعی از سرطان خون دچار بود که علائم آن از دو روز گذشته عود کرده بود و در مراجعه به چند پزشک سرماخوردگی تشخیص داده شده بود.

او افزود: دو شب پیش حال او بد شد، خونریزی مغزی کرد و به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما بیماری سرطان اجازه لخته شدن خون را نمی‌داد. سرانجام بامداد امروز بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

عبدالمجید حسینی‌راد متولد 1338 در بهبهان بود. او در طول فعالیت علمی خود دانشیار دانشکده هنرهای تجسمی، پردیس هنرهای زیبا و دانشگاه تهران را بر عهده داشت.

حسینی‌راد مدرک کارشناسی نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد هنرهای تجسمی را از دانشگاه رن 2 فرانسه و دکترای هنرهای تجسمی را از همین دانشگاه دریافت کرده بود.

عضویت در هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا، مدیریت مرکز تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، سردبیر نشریه تخصصی هنرهای تجسمی، عضویت در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و عضویت در گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر از دیگر فعالیت‌های این استاد دانشگاه بود.

«خط و سایه‌ها» (مجموعه داستان)، «منظر نقاشی معاصر»، «از باروک تا سوررئالیسم»، «مبانی هنرهای تجسمی» و «یادنامه کمال‌الدین بهزاد» از تالیفات حسینی‌راد است.

کد خبر 261857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha