همشهری آنلاین: همزمان با انتشار اخباری بدون منبع یا بر اساس گفته‌های منابع ناشناس در برخی خبرگزاری‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به انتشار دو اطلاعیه و یک تکذیبیه اقدام کرد.

به گزارش پايگاه رسمي وزارت علوم، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تكذيب خبر «تذكر رئيس‌جمهور به وزير علوم»، آورده است: «در پي انتشار خبري تحت عنوان وزیر علوم بار دیگر از رئیس جمهور تذکر گرفت، كه در خروجي يكي از خبرگزاري‌ها قرار گرفته بود، ضمن تكذيب اين خبر مطالب زير را براي تنوير افكار عمومي اعلام مي‌دارد:

نقل خبر از منابع ناشناس به دلیل خدشه‌دار بودن اصل اعتبار منبع و شباهت به جریان‌سازی رسانه‌ای، مورد باور و اعتماد هیچ کس نیست و اصولاً مشخص نیست که محتوای خبر، خیال‌پردازی خبرنگار است یا ذهنیات منبع ناشناس خبر!

اصولاً وزارت علوم بنا ندارد به مطالبی که صرفاً با هدف فضاسازی رسانه‌ای و بدون هیچ پشتوانه اعتباری منتشر می‌شوند، پاسخ دهد؛ اما از آنجا که استمرار ذهنیت‌سازی‌ها می‌تواند به تشویش اذهان عمومی بینجامد، وزارت علوم اعلام می‌کند که خبر مذکور هیچ رنگ و بویی از واقعیت ندارد».

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همچنين در پي انتشار اخباري مبني بر اعلام نتايج نظرخواهي الكترونيكي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس، اطلاعیه‌اي در خصوص مشخص نبودن سرپرست دانشگاه تربيت مدرس صادر كرد.

وزارت علوم در اين اطلاعيه متذكر شد: «نتيجه نظرسنجي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس در خصوص انتخاب سرپرست اين دانشگاه تا كنون مورد تجزيه و تحليل قرار نگرفته است. لذا انتشار اخبار و مطالبي توسط افراد مختلف بر اساس حدس و گمان آنان است نه بر اساس نظرخواهي وزارت علوم».

بر طبق اين گزارش، اطلاعيه ديگر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص شایعه عدم تأیید دکتر طالبی برای ریاست دانشگاه اصفهان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است. در اين اطلاعيه آمده است:

«در پی شایعه برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم تایید دکتر هوشنگ طالبی برای ریاست دانشگاه اصفهان؛ وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ضمن تکذیب خبر منتشره اعلام کرد: دکتر طالبی که هم اکنون سرپرست دانشگاه اصفهان می‌باشند برای اخذ تاییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و صدور حکم ریاست به این شورا معرفی شده‌اند ولی تا کنون پرونده وی در این شورای محترم مطرح نشده و به رأی گذاشته نشده است، لذا شایعه منتشر شده در این زمینه صحت ندارد».

کد خبر 262094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha