سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: اصلاح اساسنامه 5 سازمان وابسته به شهرداری تهران شامل نوسازی، زیباسازی، آتش نشانی، سازمان میوه وتره بار و بازنشستگی پس ازحدود سه ساعت بحث و تبادل نظر درجلسه علنی شورای شهر تهران به منظور تدقیق و بررسی بیشتر به سه شنبه هفته آینده موکول شد.

روز سه‌شنبه در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی‌ شهر تهران علاوه بر تعدادی خبرنگار خارجی از کشور آرژانتین، گروهی از فعالین بخش خصوصی درحوزه گردشگری نیز حضور داشتند.

اهمیت موضوع تهرانگردی ازدیدگاه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی‌شهرتهران نشان دادن میراث فرهنگی ارزشمنداما مغفول مانده به گردشگران داخلی وخارجی است.

بنابراین گزارش قرار است امسال تاسقف 200 هزارنفربا استفاده از20 دستگاه اتوبوس که به شکل ویژه‌ای طراحی شده‌اند به طور رایگان از تورهای یک روزه تهرانگردی استفاده کنند.

شورای اسلامی ‌شهر تهران 5 دستور جلسه در برنامه کاری خود داشت اما به نظرمی‌رسد ابهامات مطروحه در نخستین دستورجلسه بدان حد بودکه با وجود تصویب دوفوریت آن ازسوی 8 تن ازاعضاء، درنهایت اصلاح اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران منوط به تشکیل جلسات مشترک بین اعضای شورا و مسئولین شهرداری به منظور رفع اشکالات و ابهامات وارد براین طرح و توجیه و رفع سوء‌تفاهمات پیش آمده دربین دست اندرکاران این گونه شرکت‌ها وسازمان‌ها ازتصمیم شورای شهرشد.

این درحالی است که درجلسه روزگذشته کلیه اعضای شورای شهر، شهردارتهران، کارشناسان و مدیران ارشد شهرداری به تقویت جنبه نظارتی شورای شهر بر سازمان‌های وابسته به شهرداری و تصویب بودجه این شرکت‌ها توسط شورای شهراتفاق نظرداشتند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی‌شهرتهران به گفته محمدباقرقالیباف که از55 شرکت و سازمان تابعه شهرداری به عنوان حیات خلوت‌هایی که گردش مالی آنها حتی ازچشم بالاترین مقام مدیریت شهری دورمانده است استناد کرد و گفت: به همین دلیل شورای شهر به‌عنوان نماینده مردم می‌بایست بر تقویت وجهه نظارتی خود براین گونه شرکت‌ها و سازمان‌ها همت گمارد.

چمران ادامه داد: ازآنجاکه این شرکت‌ها خود را تابع قانون تجارت و تصمیات هیات مدیره و مجمع عمومی‌اشان می‌دانند لذا هیچ حرف شنوی ازشورا و شهرداری ندارند.

رئیس شورای شهر با اعتراض به این رویه گفت: به نفع شورا، شهرداری و مردم است که برنامه وبودجه‌های سالیانه شرکت وسازمان‌های تابعه شهرداری پس ازتصویب درشورای شهرتوسط هیات مدیره به اجرا درآید تا این شرکت‌ها ملزم باشند به شورا گزارش عملکرد دهند.

دیداررئیس شورای شهر با خبرنگاران آرژانتینی

صبح روز سه‌شنبه خبرنگاران آرژانتینی به منظورآشنایی با وظایف شورای شهرتهران با چمران ملاقات کردند.

چمران با توضیح این نکته که درحال حاضر حدود120 هزار نفر مجموعه خانواده شوراها درسراسرکشور را تشکیل می‌دهد و شورای شهرتهران با 15 عضو وظیفه سنگین رسیدگی به مشکلات کلان شهرتهران را برعهده دارد گفت: وجود مشکلاتی نظیرترافیک، آلودگی هوا، محیط زیست، بافت‌های فرسوده، تامین مسکن برای اقشارکم‌درآمد به عنوان مشکلات اصولی باعث شده سایر مشکلات این شهر تحت الشعاع قرار گیرد.

کد خبر 26247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز