همشهری آنلاین: رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار تاسیس رشته «مدیریت خانواده» به منظور آموزش اداره مطلوب خانواده‌ها شد.

به گزارش ایرنا، دكتر غلامعلی حداد عادل در جلسه 86 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: موضوع «زن و خانواده» در بسیاری از مؤلفه‌های اجتماعی مانند عفاف، ازدواج، و جمعیت تأثیرگذار است؛ به همین دلیل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این حساسیت‌ها، «رشته مطالعات زنان و خانواده» به طور ویژه‌ای در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و با عنایت به برخی از مبانی غربی و غیر اسلامی در سرفصل‌های این رشته، کار در این بخش از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: تأسیس رشته «مدیریت خانواده» به منظور آموزش نحوه اداره مطلوب خانواده به عنوان اصلی‌ترین هسته شکل‌دهنده اجتماع یک ضرورت است و در این رشته باید مباحثی مانند اخلاق در خانواده، بهداشت روانی در خانواده و مدیریت اقتصادی خانوار تدریس شود.

حداد عادل گفت: جهتگیری تربیت دانشجو در رشته «مطالعات زنان و خانواده» باید تربیت افرادی باشد که بتوانند از مبانی فلسفی نظام حقوق زن و خانواده در اسلام دفاع کنند.

بر طبق اين گزارش، اعضای شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در اين جلسه با توجه به مباحث مطرح شده پیرامون موضوع سرفصل‌های رشته علوم سیاسی، بر لزوم اجرای مصوبات شورای تحول و ارتقا در کنار توجه به نظرات اساتید این رشته تأکید کردند.

محمد اسحاقی دبیر کارگروه رشته مطالعات زنان و خانواده نيز گفت: بازنگری در سرفصل‌های رشته مطالعات زنان در خانواده، بر پایه فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقد تفکرات فمینیستی و تبیین نظریه مترقی اسلام در این زمینه، انجام شده است.

وی افزود: با توجه به ظرافت‌های موجود در موضوع خانواده و نقش محوری زن در خانواده، تمام سعی ما بر این بوده که استحکام بنای خانواده و ارائه راهکار علمی برای تحقق این هدف در همه ابعاد این رشته جاری باشد.

کد خبر 262649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha