شک دادستان به سند میلیاردی که قرار بود برای آزادی یک زن زندانی به‌عنوان وثیقه استفاده شود، راز باند جاعلان را فاش کرد.

متهم

اعضاي اين باند با دريافت 42ميليون تومان از خانواده زن زنداني، برايش وثيقه جعلي تهيه كرده بودند غافل از اينكه يك اشتباه كوچك در جعل سند، رازشان را فاش مي‌كند.مدتي قبل وقتي چك‌هاي زن جواني به نام شبنم در شهرستان ملكشاهي در استان ايلام برگشت خورد و شاكيان شكايت كردند، اين زن از سوي پليس دستگير شد و به زندان انتقال يافت. هر چند زن جوان فقط صاحب دسته چك بود و اين شوهر ورشكسته‌اش بود كه اقدام به صدور چك‌هاي بلامحل كرده بود، اما با توجه به بدهي يك ميلياردي و شكايت طلبكارها اين زن دستگير شد و با قرار وثيقه يك ميليارد توماني راهي زندان شد.

تلاش براي آزادي

همزمان با دستگيري اين زن خانواده‌اش به تكاپو افتادند تا با تهيه وثيقه، او را از زندان آزاد كنند. اما آنها ملكي نداشتند كه سند آن بيشتر از يك ميليارد تومان ارزش داشته باشد. براي همين تصميم گرفتند راهي تهران شوند تا با كمك يكي از آشنايانشان، وثيقه ميلياردي تهيه كرده و زن جوان را از زندان آزاد كنند.

چند روز بعد، زني با در دست داشتن سند يك زمين 5هزار متري در كرج نزد بهادري، دادستان شهرستان ملكشاهي رفت و مدعي شد كه قصد آزاد كردن شبنم را دارد. اين زن گفت كه از طريق يكي از دوستانش در جريان مشكل شبنم قرار گرفته و دلش براي او سوخته و تصميم گرفته به آزادي او كمك كند.

هر چند اين زن مدعي بود كه نيتش خير است اما دادستان هنگام ورق زدن سند متوجه موضوع عجيبي شد. سند به نام فردي به اسم دكتر... . بود. حال آنكه در هيچ سندي سمت صاحب ملك نوشته نمي‌شود و فقط اسم و مشخصات شناسنامه‌اي او نوشته مي‌شود. دادستان كه به ماجرا مشكوك شده بود، از صاحب سند خواست كارهاي قانوني ازجمله استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاك را انجام دهد تا شبنم آزاد شود و پس از آن يكي از كارمندان دادگستري را مأمور كرد كه براي اطمينان از اصالت سند و وجود زمين مورد نظر، راهي كرج شود و به تحقيقات سرّي در اين زمينه بپردازد.

باند جاعلان

ماموريت مأمور دادگستري مدت زيادي طول نكشيد و وي به اطلاعاتي دست يافت كه نشان مي‌داد زميني با مشخصات زمين مورد نظر در كرج وجود ندارد و در حقيقت سندي كه براي وثيقه به دادسرا ارائه شده، جعلي است. با مشخص شدن اين موضوع، دادستان دستور بازداشت زني كه قصد داشت سند جعلي را به‌عنوان وثيقه به دادسرا ارائه دهد، صادر كرد و مأموران او را به همراه مردي كه مدعي بود صاحب ملك مورد نظر است، بازداشت كردند. در بازجويي از آنها مشخص شد كه 3نفر ديگر از همدستانشان نيز در خارج از دادسرا حضور دارند كه اين 3 مرد نيز در يك عمليات ضربتي دستگير شدند.

قاضي بهادري، دادستان شهرستان ملكشاهي با بيان اين خبر گفت: در تحقيقات مشخص شد زماني كه خانواده شبنم راهي كرج شده و در نزديكي دادسراي اين شهر به‌دنبال فردي مي‌گشتند تا با سپردن وثيقه دخترشان را آزاد كند، با اعضاي يك باند جعل آشنا شده و در دام آنها گرفتار شده‌اند.

اعضاي اين باند به خانواده شبنم گفته بودند كه حاضرند در ازاي دريافت 42ميليون تومان، براي دخترشان سند تهيه و او را آزاد كنند اما بعد از دريافت اين مبلغ، اقدام به جعل سند ملكي كرده و حتي براي تأييد سند جعلي، برگه استعلام سازمان ثبت اسناد را هم جعل كرده بودند. وي با اشاره به اينكه يك اشتباه كوچك در نوشتن نام صاحب ملك باعث شد كه دست اين باند رو شود، تصريح كرد: در اين باند 4مرد و يك زن فعاليت داشتند كه احتمال دارد علاوه بر خانواده شبنم، از افراد ديگري نيز به بهانه آزاد كردن زنداني كلاهبرداري كرده باشند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

کد خبر 262684

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha