کلاهبردار ایرانی مقیم سوئد که با معرفی خود به‌عنوان مدیر یک شرکت تجاری و با ترفندی حساب‌شده تاکنون از ده‌ها نفر کلاهبرداری کرده همچنان به‌دنبال شکار طعمه‌های تازه‌ای است.

 او در تازه‌ترين اقدامش با ارسال نامه‌اي براي معلم فداكار بيجاري ادعا كرد مي‌خواهد 270هزار دلار به دانش‌آموزان تحت پوشش‌اش كمك كند اما معلم فداكار در آخرين لحظات متوجه تله مرد كلاهبردار شد.چندي قبل ثريا مطهرنيا كه به‌دليل تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان مناطق محروم استان كردستان به معلم فداكار بيجاري مشهور شده نامه‌اي دريافت كرد كه در آن يك ايراني با معرفي خود به‌عنوان نماينده شركتي تجاري در سوئد ادعا كرد مي‌خواهد به معلم فداكار و دانش‌آموزان تحت پوشش‌اش 270هزار دلار كمك كند.

اين مرد گفت شركت سوئدي سالي يك مرتبه به افراد نيازمند در نقاط مختلف جهان كمك مي‌كند و امسال قرار است 270هزار دلار براي كودكان بيجاري هزينه كند. اين مرد ادعا كرد چون ايران تحريم مالي است بايد معلم فداكار به يكي از كشورهاي همسايه سفر كند و دلارها را از نماينده شركت دريافت كند. نماينده شركت سوئدي همچنين گفت هزينه سفر معلم فداكار با يك همراه پرداخت مي‌شود اما قبل از آن بايد 8هزار دلار به‌عنوان عوارض پرداخت شود.

درحالي‌كه مطهرنيا براي دريافت پول‌ها فقط يك هفته فرصت داشت تصميم گرفت به اربيل عراق سفر كند. او از اين پيشنهاد كه ظاهري خيرخواهانه داشت خوشحال بود و تلاش كرد 8هزار دلار پول عوارض را فراهم كند، اما يك روز پيش از سفر فكري به ذهنش رسيد و از نماينده شركت خواست هزينه عوارض را از اصل پول كم كند اما او با اين كار مخالفت كرد. به اين ترتيب معلم فداكار متوجه شد اين سناريويي است كه يك كلاهبردار سابقه دار مقيم سوئد براي فريب او نوشته است.

ثريا مطهرنيا درباره اين ماجرا به همشهري گفت: مرد شياد طوري صحبت مي‌كرد كه در همان تماس‌هاي اول اعتمادم را جلب كرد و فكر كردم واقعا مي‌خواهد به دانش‌آموزان مناطق محروم كمك كند اما چند روز بعد متوجه نقشه‌اش شدم و پولي به حسابش واريز نكردم.

وي ادامه داد: خدا را شكر مي‌كنم كه فريب مرد كلاهبردار را نخوردم چرا كه بايد 8هزار دلار قرض مي‌كردم و اگر فريب مي‌خوردم و اين پول را به مرد شياد مي‌دادم بايد تا آخر عمر كار مي‌كردم تا شايد بتوانم اين پول را به صاحبش پس بدهم. تلاش كلاهبردار ايراني مقيم سوئد براي فريب معلم فداكار بيجاري در حالي است كه مرد شياد پيش از اين يك وكيل دادگستري را نيز به بهانه انجام كارهاي خيريه فريب داده و حدود 10هزار دلار از او كلاهبرداري كرده بود. او در تماس با طعمه هايش كه معمولا افراد خيري هستند ادعا مي‌كند مي‌خواهد چند هزار دلار به آنها كمك كند اما در ادامه از طعمه‌هايش مي‌خواهد مبلغي را به‌عنوان عوارض به حسابش واريز كنند. به اين ترتيب بعد از واريز اين پول او تماسش را با طعمه‌هايش قطع مي‌كند.

 

کد خبر 265293

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha