شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی که به عسلویه سفر کرده بود حین بازدید از تاسیسات پارس‌جنوبی یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم شهرستان عسلویه را مشکلات زیست‌محیطی عنوان کرد و گفت که وزارت نفت باید برطرف‌کردن این مشکلات را در دستور کار خود قرار دهد.

عسلویه

 

عسلويه از مناطقي است كه به‌علت توسعه تاسيسات نفتي و پتروشيمي با معضلات زيست‌محيطي متعددي مواجه است؛ آلودگي هوا، تخريب سواحل، تخريب زيستگاه‌هاي مرجاني و تهديد جنگل‌هاي مانگرو از عمده‌ترين معضلات اين منطقه به‌شمار مي‌آيد.

آنطور كه در گزارش تسنيم آمده است علي لاريجاني در ديدار با نماينده‌اي از مردم شهرستان عسلويه، با بيان اينكه مشكلات زيست‌محيطي منطقه پارس‌جنوبي بايد در اولويت قرار گيرد، اظهار كرد: پارس‌جنوبي از سرمايه‌هاي مهم كشور است كه بايد در كنار اين نعمت و پروژه‌هاي عظيم مشكلات مردم منطقه بررسي و برطرف شود. وي با اشاره به اينكه توجه به مشكلات مردم همواره در اولويت برنامه‌هاي مسئولان بوده، تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين مشكلات مردم شهرستان عسلويه مشكلات زيست‌محيطي است كه وزارت نفت بايد برطرف كردن آن را در دستور كار خود قرار دهد و در اولويت به آن بپردازد.

رئيس شوراي اسلامي شهر عسلويه و نخل تقي نيز در اين جلسه با اشاره به مشكلات شهرستان عسلويه تصريح كرد: شهرستان‌هاي عسلويه و كنگان به‌عنوان مناطق ميزبان پارس‌جنوبي است و لازم است مشكلات اين مناطق به‌طور ويژه در دستور كار قرار گيرد.

بيوندي نجفي با اشاره به آلودگي‌هاي زيست‌محيطي در منطقه عسلويه بيان كرد: هرچند پروژه پارس‌جنوبي از عظيم‌ترين طرح‌هاي كشورمان است ولي مشكلات زيست‌محيطي مردم منطقه عسلويه را رنج مي‌دهد كه لازم است طرح‌هاي ويژه‌اي براي كاهش آلايندگي اين منطقه ارائه شود.وي با اشاره به اينكه آب شرب شهر نخل‌تقي وضعيت نامطلوبي دارد خواستار تأمين بودجه معيني از محل درآمدهاي 2درصد نفت براي شهرستان عسلويه شد.

 

کد خبر 263165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha