همشهری آْنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: توافق‌نامه طرح ساخت فرودگاه جدید مشهد با مشارکت و سرمایه‌گذاری چین و فرانسه امضا شده است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی ایلخانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای در فرودگاه شیراز گفت:‌ امسال در سطح 54 فرودگاه کشور بالغ بر 400 میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: امسال در کل کشور 200 میلیارد تومان توسط شرکت فرودگاه‌ها و 200 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

ایلخانی با بیان اینکه برخی از فرودگاه‌های کشور زیان‌ده است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم زیان‌ده بودن برخی فرودگاه‌ها به‌ دلیل الزام دولت به سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های عمرانی را در سراسر کشور خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، روش‌های جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی را به‌ دو شکل دانست و گفت: در یک شکل سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری و در شکل دیگر تنها سرمایه‌گذاری بر عهده بخش خصوصی خواهد بود.

وي گفت: با توجه به اینکه در فرودگاه فعلی اهواز، نفت پیدا شده است، طرح ساخت فرودگاه جدید اهواز را نیز در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با انتقاد از آنچه ضعف در جذب سرمایه‌گذار در سطح فرودگاه‌های فارس عنوان کرد، گفت: در حالیکه در سطح کشور شاهد جذب سرمایه‌گذارانی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستیم اما طی سال‌های اخیر اقدام شاخصی در شیراز و فارس انجام نشده است.

کد خبر 263254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha