چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار از اصلاح حجم مبنای 33 شرکت دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در مجمع این شرکت گفت: بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی به‌زودی حجم مبنای 33 شرکت دیگر در بورس کاهش می‌یابد.

پیش از این حجم مبنای 11 شرکت بزرگ بورس کاهش یافته بود.

وی همچنین از ایجاد 17 ایستگاه معاملاتی جدید در تالار سعدی و 10 ایستگاه در تالار حافظ خبر داد و ادامه داد: شرکت بورس قصد دارد با همکاری شرکت سرمایه‌‌گذاری شهر و با سرمایه‌ای معادل 200 میلیارد تومان نسبت به ایجاد مراکز مشاوره مالی در سراسر ایران اقدام کند.

وی افزود: این طرح هم‌اکنون در مرحله مکان‌یابی است و 5 منطقه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رحمانی در ادامه در واکنش به اعتراض کارگزاران برای افزایش نرخ خدمات شرکت بورس گفت: درآمد سازمان قدیم کارگزاران بورس از کارمزد کارگزاران 3 میلیارد تومان بود در حالی که بر اساس سیستم جدید این درآمد در حال حاضر بین 5/1 تا 8/1 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس تأکید کرد: هدف توسعه صنعت کارگزاری در کشور است و ما برای این کار حاضریم حتی بودجه خودمان را از محل درآمد کارگزاران به صفر برسانیم.

او در ادامه به تشریح برنامه‌های شرکت بورس پرداخت و تصریح کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده ارزش بازار سهام کشور تا پایان  سال جاری به 60 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که 14 هزار میلیارد تومان از این میزان از محل فروش شرکت مخابرات ایران تأمین خواهد شد.

رحمانی درباره بودجه شرکت بورس گفت: بودجه شرکت بورس برای سال 86 هنوز به دلیل برآورد نشدن برخی گزینه‌ها هنوز برآورد نشده است. وی افزود: بسیاری از تالارهای منطقه‌ای نیاز به اصلاح ساختار دارند به همین دلیل بودجه شرکت بورس در اوایل شهریور ماه بسته می‌شود.

وی با بیان این‌که گزارش 3 ماهه فعالیت بورس در سال 86 را هفته آینده ارایه خواهد کرد در تشریح اهداف شرکت بورس گفت: شرکت بورس 4 هدف اصلی را در برنامه کاری خود دارد؛ اول افزایش انسجام و کارایی بازار، دوم جلب اطمینان سرمایه‌گذاران، مردم و سایر گروه‌های ذی‌نفع، سوم کاهش ریسک بازار و چهارم ارتقای کمی و کیفی بازار سرمایه کشور.

وی تأکید کرد: آرمان اصلی شرکت سهم بازار سهام در اقتصاد کشور و رقابت بازار پول است.

مدیرعامل شرکت بورس در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مراحل نصب نرم‌افزار جدید معاملاتی بورس در جریان است و به موازات آن شاخص جدیدی نیز بر اساس شناور آزاد به صورت آزمایشی در حال محاسبه است.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم 25 ریال به عنوان سود تقسیمی به سهامداران پرداخت شد.

سود خالص شرکت بورس در طول 3 ماه و 15 روز فعالیت کاری این شرکت 695 میلیون بوده ابتدا قرار بود تا مبلغ 450 میلیون تومان میان سهامداران تقسیم شود که در نهایت 375 میلیون تومان از این میزان بین سهامداران تقسیم شد.

کد خبر 26337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز