گروه شهری: بسیاری از کارشناسان صنعت گردشگری معتقدند که با سهمیه بندی بنزین میل به سفرهای جمعی و گروهی در میان گردشگران افزایش یافته که این نکته می‌تواند به عنوان یک فرصت در صنعت گردشگری قلمداد شود.

هوشنگ غفارپور کارشناس صنعت گردشگری با اشاره به تاثیر سهمیه بندی بنزین در گردشگری گفت: اگرچه سفر وارد سبد خانوار شده است و با ورود ابزارهای جدید مانند اینترنت و ماهواره میل به سفر افزایش یافته است، اما سهمیه بندی بنزین، می‌تواند مسافرت مردم  را جهت داده و آنان را از سفرهای انفرادی و خانوادگی بازدارد و به سمت سفر با تورهای گردشگری سوق دهد.

وی از عدم توازن میان رشد مسافرت داخلی و امکانات سیستم حمل و نقل بین شهری خبر داد و افزود: هنوز سیستم حمل و نقل ما در تمامی بخش‌ها توانایی جابه‌جایی این مقدار تقاضای سفر را ندارد و بدیهی است که مردم به سراغ تورها و سفرهای دسته جمعی بروند.

غفارپور از افزایش سفربه خارج بعد از سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت: از آنجا که مسافرت به خارج ارزان بوده و مشکلاتی نظیر کمبود وسایل حمل و نقل را ندارد انتظار می رود که تقاضای سفر به خارج از کشور زیاد شود.

از طرفی بهمن کشاورز مدیر عامل باشگاه طبیعت گردان ایران با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی بنزین فرصت تازه ای برای سرمایه‌گذاری در زیر ساخت ها فراهم می آورد افزود: علاوه بر اینکه مردم می توانند با استفاده از تورها و توجه به سفرهای همگانی مسافرت های خود را ساماندهی کنند، آنان در صورت لزوم سفرهای زائد درون شهری خود را می توانند حذف کرده و به مسافرت بروند.

وی با اعلام اینکه استفاده از سهمیه شش ماهه به نوعی بهره بردن از بنزین لازم برای سفرهای خانوادگی و استفاده از خودرو های شخصی است گفت: مسلما سهمیه بندی بنزین  برای مسافرت و گردشگری خطر نبوده بلکه فراهم آوردن زمینه‌ای است تا بیش از پیش به زیر ساخت ها و تامین امکانات حمل و نقلی توجه شود.

رقیه حاتمی پور آژانس دار و فعال حوزه گردشگری نیز در این باره به گفت: اگرچه با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین طرح سفرهای ارزان قیمت با کندی و استقبال کم روبه‌رو شود اما می‌توان برای گسترش سفرهای داخلی و سفرهای گروهی برنامه ریزی کرد.

کد خبر 26364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز