مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: الگوی خواب در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوتند و انگیزه‌‌هایی مانند کار یا مطالعه می‌تواند بر شدت یا کاهش میزان خواب در فرهنگ‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

خواب

براساس گزارش ساينس، محققان با انجام پژوهشي جديد دريافته‌اند ساكنان كشورهاي غربي نسبت به ساكنان شرق از خواب بيشتري بهره مي‌برند. به گفته محققان شهروندان كشورهاي غربي روزانه هفت تا هشت ساعت مي‌خوابند درحالي‌كه ساكنان كشورهاي شرقي كمتر از هفت ساعت در روز مي‌توانند بخوابند.

براساس اين تحقيق، تفاوت در ميزان خواب غربي‌ها و شرقي‌ها ارتباطي با زمان‌بندي طبيعي چرخه شبانه روز ندارد، بلكه برنامه زمانبندي كار و مطالعه‌است كه بر اين الگو تاثيرگذار است.

خواب

نتايج اين تحقيق كه برروي شهروندان بريتانيايي و سنگاپوري انجام گرفته نشان مي‌دهد مردم سنگاپور و بريتانيا صبح‌ها در ساعتي مشابه با يكديگر از خواب بيدار مي‌شوند اما در هنگام شب،‌ سنگاپوري‌ها بسيار ديرتر از بريتانايي‌ها به‌خواب مي‌روند.

به گفته محققان اين اختلاف ساعت نشان‌دهنده بالاتر بودن ميزان تقاضا براي كار و تحقيق و مطالعه در سنگاپور و احتمالا ديگر كشورهاي شرقي نسبت به كشورهاي غربي است. نتايج اين تحقيق براساس تحليل اطلاعات گرد‌آوري شده از پرسشنامه‌هاي آنلاين به‌دست آمده‌اند.

کد خبر 264290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha