جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: مای‌اسپیس از چشم نوجوانان افتاده و با کاهش 30 درصدی مراجعه‌کنندگان مواجه شده است

این در حالیست که تعداد علاقه‌مندان به رقیب مای‌اسپیس، FaceBook افزایش داشته است.
طبق گزارش منتشر شده توسط سایت ComScore در حالی که بازدیدکنندگان زیر 18 سال سایت FaceBook در طول سال گذشته 2.5 برابر شده، اما مای‌اسپیس 30 درصد کاهش بازدیدکننده زیر 18 سال داشته است. (در ماه ژوئن، تعداد کاربران زیر 18 سال مای اسپیس به 4.7 میلیون نفر رسیده در حالیکه FaceBook با افزایش چشمگیر تعداد کاربران ، به 4.3 میلیون نفر رسیده است). با این حال مای اسپیس در رده‌های سنی دیگر با افزایش تعداد مراجه‌کننده مواجه بوده و تعداد کل آنها با 35 درصد رشد به 70 میلیون نفر رسیده است. این در حالیست که تعداد کل مراجه‌کنندگان FaceBook به 28 میلیون نفر رسیده که نسبت به قبل دو برابر یا 100 درصد رشد داشته است.
در ماه ژوئن تنها 10 درصد کل مراجه‌کنندگان مای‌اسپیس بین 12 تا 17 سال بوده‌اند که این آمار در زمان مشابه در سال گذشته 12 درصد بوده است. این درحالیست که در شرایط مشابه، FaceBook هفت درصد رشد داشته است.(سن مجاز برای ورود به مای‌اسپیس 14 و برای FaceBook سیزده سال اعلام شده است.)
مسئولان مای‌اسپیس در واکنش به آمار منتشر شده توسط ComScore اعلام کرده‌اند که متوسط حضور هر کاربر در سایت آنها 10 دقیقه بیشتر از کاربران FaceBook است و آن را دلیل کیفیت بالای سایت خود دانسته‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند تعداد کاربر کمتر در FaceBook  باعث شده تا کاربران به آن روی آورند تا از سرعت بالاتر آن بهره ببرند. از سوی دیگر بسیاری از نوجوانان FaceBook را مطمئن‌تر و مفیدتر برای سنین نوجوانی می‌دانند.(مای‌اسپیس به تمام کاربران بدون محدودیت اجازه ورود، ثبت‌نام و ارسال فایل می‌دهد در حالیکه FaceBook پیش از این تنها به نوجوانان مشغول به تحصیل در کالج مجوز ثبت‌نام می‌داده و  اخیرا نیز به دبیرستانی‌ها مجوز  ثبت‌نام داده است.)
مای‌اسپیس و FaceBook  جزو شبکه‌های اینترنتی-اجتماعی محسوب می‌شوند.

Rasouli@Hamshahri.org 

کد خبر 26456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز