چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

اشکان دژاگه در جام جهانی برزیل یکی از بازیکنان تأثیرگذار ایران بود؛ هر چند بعد از پایان بازی‌ها در مصاحبه هایش گفت که از عملکرد خودش راضی نبوده است.

اشکان دژاگه

 او بعد از پشت سر گذاشتن يك فصل پرفشار در ليگ برتر انگليس و حضور در جام جهاني، حالا استراحت مي‌كند و تصميمي هم براي فصل بعد نگرفته است. دژاگه در مورد جام جهاني و وضعيتش براي فصل بعد حرف‌هاي جالبي زده كه مي‌خوانيد.

  • براي فصل آينده چه تصميمي خواهي گرفت، آيا ليگ برتر را ترك مي‌كني؟

من با فولام يك سال ديگر قرارداد دارم و هنوز با آنها مذاكره‌اي نداشته‌ام ولي خودم دوست دارم به تيم جديدي بروم. پيشنهادهايي از كشورهاي مختلف هست ولي من هنوز تصميم نگرفته‌ام. فصل خيلي سختي را در انگليس سپري كردم. همينطور در جام‌جهاني از خانواده‌ام دور بودم. فعلا چند روزي به‌خودم مرخصي مي‌دهم و استراحت مي‌كنم.

  • در مورد عملكرد ايران در جام جهاني چه صحبتي داري؟

هنوز از ناكامي تيم ملي ناراحت هستم و باخت به بوسني و آرژانتين را فراموش نكرده‌ام. صعود در چنگ ما بود ولي حيف شد. اگر داور بازي با آرژانتين آن اشتباه بزرگ را انجام نمي‌داد و ما با 4امتياز به ديدار بوسني مي‌رفتيم، شرايط مسابقه كلا فرق مي‌كرد.

  • برخي از عملكرد تيم ملي انتقاد مي‌كنند. نظر تو چيست؟

نظر همه براي ما محترم است. بازيكنان تيم ملي تلاش كردند كه در جام‌جهاني بهترين بازي‌شان را انجام بدهند و فكر كنم اين را مردم فهميدند. كارشناس‌ها هم نظر خودشان را دارند و مي‌توانند آن را بيان كنند. فكر كنم مردم ما را در بازي آرژانتين بازنده نمي‌دانند و وقتي به آن فكر مي‌كنند، ما را برنده مي‌دانند. ما بايد برنده اين مسابقه مي‌شديم. همه دنيا ديدند كه چطور بازي كرديم و خيلي‌ها از تيم ملي ايران تعريف كردند. داور يك پنالتي صددرصد را نگرفت و باعث شد بازنده باشيم. در بازي نيجريه كه نخستين بازي جام بود هم خوب بازي كرديم. تفكراتي كه كادر فني داشت خيلي كمك كرد قدرت فوتبال ايران را به دنيا نشان بدهيم ولي بازي با بوسني همه‌‌چيز را خراب كرد.

  • چرا ايران در آن بازي شكست خورد؟

بوسني تيم خيلي قدرتمندي بود و اسير اشتباه داوري شد و گرنه آنها مي‌توانستند به جاي نيجريه از گروه بالا بروند. ما از روز اول مي‌دانستيم كه بازي با آنها خيلي دشوار است. فكر مي‌كنم گل ژكو سرنوشت بازي را خراب كرد. روي يك اتفاق گل خورديم و هرچه تلاش كرديم به بازي برگرديم، نشد. فشار روي ما زياد بود ولي بوسني اصلا فشاري احساس نمي‌كرد. از طرفي 2بازي سنگين داشتيم ولي باز هم از نظر فيزيكي براي مسابقه آماده بوديم. نيمه دوم هجومي‌تر بازي كرديم و بوسني فضاي بيشتري پيدا كرد.

  • وقتي جام براي ايران تمام شد چه حسي داشتي؟

خيلي ناراحت بودم ولي مردم با تشويق‌هايشان به ما روحيه دادند. خودم در بازي با بوسني نتوانستم خوب بازي كنم. اين خيلي ناراحتم كرد. دوست داشتم براي تيم ملي مفيدتر بازي كنم اما روز من نبود انگار.

  • از تجربه بازي مقابل مسي بگو.

تجربه بدي شد! مسي واقعا بازيكن بزرگي است و از نظر من بهترين بازيكن دنياست. يك موقعيت داشت و با همان دروازه ما را باز كرد. تازه موقعيت گل نبود. بازيكن بزرگ همين است. يك لحظه فضا داشته باشد، گل مي‌زند. ما بازي را به حرفه‌اي‌گري مسي و همينطور اشتباه داور باختيم ولي در كل او خيلي در اين بازي خوب نبود. تمام فضاها را براي مسي بسته بوديم و نمي‌توانست كاري كند اما يك لحظه آن اتفاق افتاد. بازي مقابل او و آرژانتين تجربه خيلي بزرگي براي ما بود و به دنيا نشان داديم كه مي‌توانيم حتي جلوي بزرگ‌ترين تيم‌ها عالي بازي كنيم.

  • مردم دوست دارند قرارداد كي‌روش تمديد شود ولي هنوز اين اتفاق نيفتاده است، نظر تو در اين‌باره چيست؟

من كه بازيكن هستم و نمي‌توانم تصميم‌گيرنده باشم ولي كارلوس كي‌روش به فوتبال ما خدمت زيادي كرده. با او توانستيم قدرت فوتبالمان را به دنيا نشان بدهيم. همه بازيكنان و خيلي از مردم دوست دارند كي‌روش بماند و دوباره در ايران مربيگري كند. تمديد قرارداد او به نفع ايران است. مسئولان گفته‌اند كه قراردادش را تمديد مي‌كنند. اميدوارم بتوانند با او توافق كنند و نبايد اين مربي را از دست بدهيم.

کد خبر 264570

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha