همشهری‌آنلاین: آراء هزار و ۹۳۰ حوزه انتخاباتی در افغانستان بازشماری خواهد شد. به گفته کمیسیون انتخابات این کشور در برخی استان‌ها تعداد آراء بیش از تعداد صاحبان حق رأی بوده است.

afghanistan

یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست تلویزیونی اين خبر را اعلام كرد و ،به گزارش تريبيون، افزود: «شکی نیست که در کار کمیسیون کاستی وجود داشته است، بنابراین کمیسیون مصمم است هرکاری که به مصلحت کشور باشد انجام دهد.»

عبدالله عبدالله ،يكي از كانديداهاي راه‌يافته به دور دوم انتخابات رياست‌جمهوري اندکی بعد از برگزاری مرحله دوم  به تقلب‌های گسترده در حوزه‌های رای‌گیری اعتراض كرد و نمایندگان خود را از کمیسیون‌های انتخاباتی بیرون کشید.او اعلام کرد با این کمیسیون‌ها همکاری نمی‌کند و نتایجی را که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود نخواهد پذیرفت.

پس از اين ماجرا هواداران او در کابل و چند شهر دیگر افغانستان به خيابان‌ها آمدند و كرزي،رئيس‌جمهور فعلي را به حمايت از اشرف‌غنی احمد‌زی، ديگر كانديداي دور دوم متهم كردند. در واکنش به این اعتراض‌ها حامد کرزی با پیشنهاد عبدالله عبدالله براي میانجی‌گری سازمان ملل متحد موافقت کرد.

کد خبر 264797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha