شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنای آمریکا طرح دو برابر شدن میزان جایزه برای دستگیری بن لادن را تصویب کرد.

به نوشته ال موندو، بر اساس این مصوبه سقف جایزه تعیین شده برای رییس گروه القاعده به 50 میلیون دلار (36) میلیون یورو خواهد رسید.

پیش از این وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا 25 میلیون دلار (18 میلیون یورو) برای دستگیری بن لادن تعیین کرده بود.

براساس مصوبه اخیر سنای آمریکا وزارتخانه‌های دفاع و خارجه این کشور موظف خواهند بود هر نود روز گزارش‌های مربوط به تلاش‌های انجام شده در رابطه با دستگیری بن لادن را به سنای آمریکا ارائه دهند.

طرح موسوم به" قانون قرار دادن بن لادن در برابر عدالت" از سوی سناتور‌های دموکرات بایرون دورگان و کنت کنراد ارائه شده است، بر مبنای این طرح از دولت جمهوریخواه بوش خواسته شده است به جای آنکه به جنگ عراق ادامه دهد، توجه خود را معطوف به نبرد با القاعده کند.

رسانه‌های آمریکایی اخیرا از اطلاعات جدیدی خبر داده‌اند که توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا ارائه شده است. بر اساس این اطلاعات القاعده بخش عمده قدرتی را که پس از حوادث 11 سپتامبر از دست داده بود را مجددا احیا کرده و مفخیگاهی در مناطق غربی پاکستان و در میان قبایل ایجاد کرده و با هدف حمله به آمریکا در این مناطق به تعلیم شبه نظامیان می‌پردازد.

این اطلاعات را مرکز ملی ضد تروریسم آمریکا در  گزارشی 5 صفحه‌ای موسوم به " القاعده برای حمله به غرب در موضع بهتری قرار دارد"،  انتشار داده است.

کد خبر 26492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز