سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یادواره سردار جاوید الاثر "احمد متوسلیان" و شهدای "زن" شهرستان پلدختر در حسینیه سپاه برگزار شد.

احمد متوسلیان

به گزارش ایسنا، حجت‎الاسلام و المسلمین یوسف رنجبر، مسئول تعلیم ‎و ‎تربیت ناحیه بسیج پلدختر در این یادواره گفت: زندگی و فعالیت‎های مختلف جاویدالاثر "احمد متوسلیان" الگویی برای مردم و جوانان است زیرا این شهید با رشادت و پایمردی وصف‎ناپذیر،خود را وقف اعتلای اسلام و انقلاب کرد و اوج ولایتمداری خویش را نشان داد.

وی افزود: شهدا جان خویش را در راه حفظ آرمان‎ها و ارزش‎های ایران و اسلام فدا کردند و ایران اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ جهاد و شهادت، از توطئه‌های دشمنان مصون است و موفقیت‌های بیشمار در بخش‎های علمی، نظامی، صنعتی و... نیز به برکت خون پاک و مطهر شهداست.

رنجبر خاطرنشان کرد: اقتدار جمهوری‎اسلامی ایران کە امروزه بە عنوان ام‎القرای جهان اسلام شناخته شده مرهون خون شهدای والامقامی است که جان خود را فدا کردند،بنابراین ادای احترام به مقام بلندمرتبه آن‎ها برای تمام اقشار جامعه ضروری است.

وی گفت: یاد و خاطره شهدا در کشور باید زنده بماند و هرکسی به هرنحوی ‌که می‌تواند باید فرهنگ جهاد و شهادت را احیا کند و تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان این که نسل امروز باید با فرهنگ شهادت،ایثار و معنویت آشنا شوند، افزود: برگزاری یادواره‎های شهدا اقدامی بزرگ است که فضای جامعه را با روحیه حماسه، ایثار و شهادت‎طلبی عطرآگین می‎سازد .

رنجبر تأکید کرد: عزت کشور و استقلال میهن اسلامی ما در گرو همین فرهنگ و ارزش‎های والا است که باید روز‎به‎روز گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، بیان خاطراتی از دفاع‎مقدس، شعرخوانی و تجلیل از خانواده‎های معظم شهدای زن و صرف افطاری از دیگر برنامه‎های این یادوراه بود.

این یادواره با حضور امام‎جمعه،فرماندار،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، جمعی از رؤسای ادارات،خانواده‎های معظم شهدا و بسیجیان خواهر پایگاه‎های مقاومت پلدختر در محل حسینیه سپاه این شهر برگزارشد.

شهرستان پلدختر 312 شهید تقدیم انقلاب‎اسلامی کرده که از این تعداد 17 تن از این شهیدان، زن هستند.

جاویدالاثر حاج‎احمد متوسلیان در روز 14 تیرماه 1361 در لبنان توسط رژیم صیهونیستی ربوده شده است.

کد خبر 265269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha