گروه ادب و هنر: سینماگران در پی پخش اخباری مبنی بر استعفای علیرضا رضاداد از مدیر عاملی بنیاد فارابی، اظهار شگفتی کردند.

گرچه زمزمه‌هایی از پیش، همزمان با جو سازی‌هایی در بیست وپنجمین جشنواره فیلم فجر به گوش می رسید اما آنچنان قطعی نبود.

تا این که هفته گذشته، پس از شایعات درگیری مدیریتی، میان جعفری جلوه، معاون سینمایی ارشاد و رضاداد، روز شنبه 23 تیر، یک روزنامه صبح که بطور تخصصی به سینما می‌پردازد، نامه ای از رضاداد چاپ کرد که در آن به طور تلویحی به استعفایش اشاره می‌کرد.

استعفای رضاداد از سوی روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی تایید شده اما هنوز خبری از پذیرفته شدن آن نیست.

همین موضوع باعث شده تا بیشتر اهالی سینما ضمن ابراز شگفتی و ناخرسندی از خداحافظی رضاداد با فارابی، ابراز نظر را به بعد از مشخص شدن وضعیت او موکول کنند. سینماگران تمایل دارند، رضاداد همچنان مدیر عامل فارابی باشد.

مشاور هنری رییس‌جمهور اما با اشاره به اینکه رضا‌داد جزو مدیران خوب بنیاد سینمایی فارابی بوده معتقد است وی ادامه دهنده خط مشی قبلی است و روندی که در سینمای ایران در دهه گذشته حاکم شده پیوندی بین مردم و انقلاب ایجاد نمی‌کند شمقدری این تغییر مدیریتها را مقدمه خوبی برای این تحول می داند هر چند می‌گوید: من دورنمایی را برای سینمای ایران متصور نیستم.

انتظامی: عملکرد رضاداد به‌نفع سینمای ایران بود

عزت‌الله انتظامی‌ سابقه مدیریتی رضا‌داد را بسیار مثبت ارزیابی کرده و معتقد است: رضا داد یکی از مدیران باسابقه و خوش روی سینمای ایران است که قطعا خاطرات خوشی را از خود بین سینماگران به جای گذاشته است.او از شروع دوران مدیریت خود تاکنون در جلب رضایت سینما گران تمام سعی خود را به کار گرفت.

انتظامی‌با اشاره به ساخت فیلم مینای شهر خاموش می‌گوید: در زمان ساخت این فیلم هر بار که به مشکلی بر می‌خوردیم و به ایشان مراجعه می‌کردیم تا جایی که مقدور بود برای ادامه کار به ما کمک می‌کرد و اگر کمکهای ایشان نبود قطعا این فیلم سرانجام خوبی پیدا نمی‌کرد. این اتفاق نه تنها برای مینای شهر خاموش بلکه برای بسیاری دیگر از فیلم‌های سینمای ایران رخ داد و در مجموع حضور ایشان به نفع سینمای ایران بود.

کشاورز: امیدوارم رضا‌داد بماند

محمد علی کشاورز با اشاره به اینکه چند سالی از سینما دور بوده و در زمان مدیریت رضا‌داد دورادور ناظر فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی بوده نیز عملکرد رضا داد را مثبت ارزیابی کرده و می‌گوید: رضا داد در مدتی که در بنیاد سینمایی فارابی مشغول به کار بود در حد توانایی خود و به صورت مطلوب، از عهده مسئولیت‌‌های مدیریتی به خوبی برآمد. در زمان مدیریت رضا‌داد جشنواره‌های سینمایی به بهترین نحو ممکن برگزار می‌شد و من از استعفای ایشان بسیار متاسفم.

رضا‌داد از جمله مدیران جوان و فعال سینما بود. رضا داد به کاری که انجام می‌داد علاقه داشت و همین مسئله به بهتر انجام شدن کارها کمک می‌کرد.

کشاورز با اظهار تاسف از استعفای رضا‌داد ادامه می‌دهد: متاسفم از اینکه افراد شایسته بنا به دلایلی استعفا می‌دهند و یا از سمت خود به نحوی بر کنار می‌شوند. حیف که ایشان از سمت خود کناره گیری کردند من امیدوارم که ایشان در این سمت باقی بمانند و سلامت باشند.

امینی: حیف شد

احمد امینی با اشاره به اینکه تعویض مدیریت‌ها به هر صورت در شاخه‌های مختلف امری گریز ناپذیر است می‌گوید: ما همه روزه شاهد تعویض مدیریتها هستیم اما تعویض مدیریتهای سینمایی برای ما از حساسیتهای خاصی برخوردار است.

اکثریت قریب به اتفاق آن افرادی که در تلویزیون فعالیت می‌کردند عملکرد مدیریتی رضا‌داد را در فارابی مثبت ارزیابی می‌کنند ایشان سابقه مفصلی در تلویزیون داشتند و مدیوم سینما و تلویزیون را به خوبی می‌شناسند.

رضاداد مدیر مثبت و خوش برخوردی است و همین مسئله سبب شده بود که اهالی سینما رابطه نزدیک و بسیار خوبی با ایشان داشته باشند. تعویض رضاداد افسوس همه اهالی سینما را برانگیخته است و من عکس العمل‌های که دیدم همه نشان از تاسف داشت.

این کارگردان سینما همچنین با اظهار اینکه سینمایی‌ها معتقد بودند ادامه فعالیت رضاداد در بنیاد سینمایی فارابی مثبت خواهد بود می‌گوید: ما باز هم یک مدیر خوب را از دست دادیم.

کد خبر 26539

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز