همشهری آنلاین: ایران اسلامی در دومین شب از لیالی پرفیض قدر و شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) ، مملو از عطر دل انگیز و روح بخش دعا و نیایش و نور قرآن بود.

ghadr

به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر کشور حاکی است ، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مرقدهای مطهر امامزادگان و سایر اماکن مذهبی از اوایل دیشب تا سحرگاهان، میزبان مومنان روزه داری بود که با شب زنده‌داری و الغوث الغوث گویان، دعای پرفیض جوشن کبیر و اسماء اعظم الهی را زمزمه کردند.

عاشقان و دلباختگان امامت و ولایت همچنین در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان شب شهادت مـولای متقیان حضرت علی (ع)، در رثای آن اسوه عدالت و تقوی و مظهر شجاعت، مردانگی و انسانیت اشک ماتم ریختند.

منادیان حریم بندگی در دومین شب پرنور قدر ، با برسر گرفتن قـرآن و شفیع قرار دادن این کتاب آسمانی و 14 نـور پـرفروغ خاندان عصمت و طهـارت (ع) ، بـه عجـز و انابـه بـه درگـاه خداوند رحمان و رحیم پرداختند و شفاعت این 2 یادگار رسول خدا ، حضرت محمد (ص) را در روز جزا از درگاه خداوند آمرزشگر و مهربان مسئلت کردند.

سخنرانان نیز در این مـراسم روحـانی بـا بیان ویژگی‌های شب های پربرکت قدر ، اهمیت این شب ها و فضائل امیر مومنان حضرت علی (ع) و واقعه غم انگیز شهادت ایشان را تبیین کردند.

بر اساس این گزارش‌ها ، همچنین دیشب تا سحر زمزمه‌های العفو زائران و مجاوران مشهد الرضا از رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی به گوش می‌رسید و این ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شب شهادت امام علی (ع) و دومین شب قدر ، بخشش گناهان و مقدر ساختن تقدیری نیک را به حرمت امام هشتم از پروردگار مهربان خویش مسئلت کردند.

از قم ، شهر کریمه اهل بیت ع نیز خبر رسید ، در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام سراسر این شهر سیاهپوش وعزاردار بود ، شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت و دوستداران امام متقین حضرت علی(ع) با برپایی مجالس عزا و سوگواری در رثای شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند

حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) هم پذیرای روزه داران و زائرانی بود که به این مکان مقدس مشرف شدند و علاوه برشرکت در آیین های شب قدر به یاد شهادت اولین مظلوم عالم عزاداری کردند.

نظیر این مراسم معنوی ، درحرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در این حرم های مطهر ، قرآن قرائت کردند و به دعا و نیایش پرداختند.

کد خبر 266236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha