مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تصمیم های تازه برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی‌و تسهیل در جابجایی میلیون ها مسافر در آستانه سال تحصیلی جدید خبرداد.

سید جعفر تشکری‌هاشمی‌در این باره به همشهری گفت: پیرو جلسه اخیر با معاونت عمرانی وزارت کشور و مسئولان ذیربط مقرر شد، حواله 5 هزار و 900 دستگاه تاکسی باقیمانده از سهمیه 7 هزار و 500 دستگاهی سهمیه تهران صادر و تا شهریور ماه سال جاری به سازمان تاکسیرانی تحویل شود.

وی همچنین به تصمیمات مربوط به حل و فصل مشکلات وام بانکی نوسازی و فراهم کردن زمینه جایگزینی ون در نوسازی تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: قرار است در جلسه‌ای با حضور مدیر عامل تاکسیرانی و مسئولان وزارت کشور و بانک تجارت، موضوع وام توسعه ناوگان تاکسیرانی حل و فصل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها متعهد شده است موضوع تحویل خودروهای سمند سبز فسفری را پیگیری و حل و فصل کند گفت: در این جلسه همچنین قرار شد چک‌های امانتی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی نیز با هماهنگی و اقدام سازمان شهرداری‌های کشور و ابلاغ به خودروسازان تا زمان اعطای وام بانک تجارت مهلت داده شود.

به گفته وی بر اساس تصمیمات جلسه مشترک شهرداری و مسئولان وزارت کشور همچنین مقرر شد،‌ تعداد 4 هزار دستگاه ون در بخش توسعه و 5 هزار دستگاه در بخش نوسازی تا مهرماه سال جاری در اختیار شرکت‌های وابسته به تاکسیرانی قرارگیرد.

تشکری‌هاشمی‌همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم دیگری قرار است پرداخت وام نوسازی تاکسیرانی حداکثر ظرف 10 روز آینده آغاز و در خصوص 2 هزار و 200 راننده تاکسی مالک تاکسی‌های فرسوده نیز مساعدت لازم برای اعطای وام انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در رابطه با تصمیمات مربوط به تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد نیز گفت: در این جلسه مقرر شد در زمینه صدور حواله یک هزار و 594 دستگاه اتوبوس باقیمانده از محل سهمیه سال قبل که حواله 708 دستگاه آن اخیرا صادر شده است از سوی سازمان شهرداری‌های کشور تا پایان تیرماه جاری اقدام شود.

وی با اشاره به اجرای سهمیه بندی بنزین، فشار بر حمل و نقل عمومی‌را در شرایط کنونی بسیار بالا دانست و گفت: در شرایطی که در فصل تابستان بسرمی‌بریم و حجم جابجایی در پائین ترین سطح خود قراردارد در حال حاضر حمل و نقل عمومی‌با حداکثر ظرفیت کار می‌کند.

تشکری‌هاشمی‌افزود: امیدواریم در فرصت محدودی که تا مهرماه باقی مانده است، حد اکثر امکانات در چارچوب توافقات انجام شده با وزارت کشور، در اختیار حوزه حمل و نقل عمومی‌شهر تهران قرار گیرد تا بتوان خدمات قابل توجهی را به شهروندان ارائه داد.

اظهارات معاون حمل و نقل شهرداری تهران در حالی است که در پی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و ایجاد محدودیت برای خودروهای شخصی هم اکنون فشار بر حمل و نقل عمومی‌اعم از مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی افزایش یافته است و با آغاز سال تحصیلی جدید، حدود 2میلیون تقاضای سفر در سطح شهر افزایش خواهد یافت.

کد خبر 26630

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز