پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداری تهران در راستای تحقق اهداف برنامه بلند مدت تهران ، شهر دوستدار سالمند تصمیم کرفته است کارت‌های منزلت سالمندان را در شهر تهران چند منظوره کند.

منزلت

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دومین نشست ستاد ناظر بر حسن اجرای مصوبه شهر دوستدار سالمند با اشاره به جمعیت قابل توجه سالمندان در شهر تهران،گفت: انتظار همه این است که حق سالمندان در شهر تهران بهتر ادا شود و امکانات لازم خدماتی، رفاهی، بهداشتی و ... مناسب تر در اختیار سالمندان شهر تهران قرار گیرد.

وی با بیان این که باید نگاهمان نسبت به سالمندان تغییر یابد و سالمندان تکریم جدی شوند، بر استفاده از تجربیات سالمندان در امور مختلف اجتماعی تأکید کرد.

امرودی با احصاء انواع و اقسام خدمات عمومی به سالمندان، خواستار بررسی فرصت ها و امکانات موجود مدیریت شهری نظیر تسهیلات بخش های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی- اجتماعی و هنری، و همچنین یکپارچه سازی و چند منظوره شدن کارت‌های منزلت بمنظور ارائه خدمات مناسب تر به سالمندان شد.

حسین زارع صفت - مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی که سازمان متبوعش مسئولیت دبیرخانه شهر دوستدار سالمند را بر عهده دارد، با اشاره به پیشینه طرح شهردوستدار سالمند، گفت: این طرح تحت عنوان طرح جامع گنجینه‌ها در تهران شروع و منجر به تشکیل فرهنگسرای سالمند، عضویت بیش ازهزار نفر سالمند در طرح، ارائه خدماتی چون تسهیلات استفاده از مترو، اتوبوسرانی، کتابخانه ها، نگارخانه ها، مراکز ورزشی و تفریحی و .. شده بود.

وی وضعیت موجود سالمندی در تهران و نسبت آماری و جمعیتی آن با کل کشور را تبیین کرد و با بیان ضرورت توجه به موضوع سالمندی، این پدیده را (سالخوردگی) پدیده یی دانست که در تهران سریع‌تر از کل کشور اتفاق می افتد.

مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: طرح شهر دوستدار سالمند در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و تاکنون جلسات متعدد همکاری و هماهنگی با حضور نمایندگان ده ها واحد مختلف شهرداری(همچون معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان های فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیباسازی، فرهنگی- هنری شهرداری و ... )که ذیربط در امر خدمات عمومی به شهروندان هستند، برای چگونگی ارائه ی خدمات مطلوب به سالمندان برگزار شده است.

زارع صفت، برگزاری نشست های مستمر ستاد ناظر بر حسن اجراء مصوبات طرح شهر دوستدار سالمند، نشست های شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی این طرح، ارائه گزارش‌های مستمر از اقدامات طرح به ستاد مذکور و شورای اسلامی شهر، تهیه آنالیز هزینه‌های برنامه‌های اجرائی طرح و ... را از برنامه های در دستور کار و آتی دبیرخانه طرح شهر دوستدار سالمند برشمرد.

کد خبر 267265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha