دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

رئیس سازمان صدا و سیما عصر روز شنبه در همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور پس از اظهارنظر درباره آنچه امروز در غزه می‌گذرد و نقش رسانه‌ها در بازتاب دادن جنایات صهیونیست‌ها، به برخی پرسش‌های حاضران درباره مسائل مختلف ازجمله سانسور رقابت‌های لیگ جهانی والیبال، کیفیت برنامه‌های رمضانی تلویزیونی و حضورنداشتن سلایق مختلف فکری در رسانه تحت مدیریت خود پاسخ گفت.

نظارت شبانه

به گزارش همشهري، سيدعزت‌الله ضرغامي با اشاره به نظارت مستمر خود بر برنامه‌هاي راديو و تلويزيون افزود: من خودم شب‌ها كه به خانه مي‌روم كارم نظارت است. دائم شبكه‌ها را چك مي‌كنم و اگر موردي نياز به تذكر داشته باشد، تذكر مي‌دهم. البته سليقه‌هاي مردم متفاوت است و ممكن است اين برنامه‌ها سليقه‌ افراد را 100درصد تأمين نكند ولي ما بازهم سعي مي‌كنيم برنامه‌ها تا آنجا كه امكان دارد به سليقه مردم نزديك باشد.

رضايت نسبي از برنامه‌هاي رمضان

وي سريال «مدينه» را نشان‌دهنده الگوي يك زن مسلمان، محجبه و در عين حال فعال و كنشگر دانست و با اشاره به استقبال خوب مردم از آن يادآور شد: نقش‌هاي منفي سريال هم شمر و يزيدي نبودند و مي‌توانستيم آنها را درك كنيم؛ گرچه ممكن است يكسري از مردم سريال‌هاي ديگري مانند «هفت‌سنگ» يا «فاخته» را ترجيح داده و دوست داشته باشند. من خودم رضايت نسبي از برنامه‌هاي مختلف تلويزيون در‌ماه مبارك رمضان دارم.

رعايت شئون اخلاقي

رئيس صدا و سيما درباره شيوه پخش رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال چنين گفت: ما تلاش كرديم مسابقه‌هاي واليبال را عينا پخش كنيم. صدا و سيما رسانه جمهوري اسلامي است و ما بايد شئونات جمهوري اسلامي را رعايت كنيم. برخي از پوشش‌هاي خانم‌ها در سالن نامناسب بود و در واقع نبايد پخش مي‌شد. به لحاظ اعتقادي كه ما داريم و از سوي ديگر پيگيري‌هايي كه دستگاه‌هاي نظارتي مي‌كنند، ناچار به رعايت برخي موارد هستيم.

انعكاس جناح‌هاي مختلف

ضرغامي با اشاره به انعكاس ديدگاه‌هاي جناح‌هاي مختلف در راديو و تلويزيون افزود: رهنمود رهبر معظم انقلاب اين است كه دعواهاي سياسي، به‌ويژه بين سران قوا را روي آنتن نبريم. البته ممكن است برخي فكر كنند ما قلدري مي‌كنيم كه مثلا حرف فلان رئيس قوه را عمل نكرده‌ايم درحالي‌كه ماموريت داريم اينگونه مسائل را پخش نكنيم. گرچه ممكن است در انعكاس برخي اخبار نسبت به ديگر رسانه‌ها تأخير داشته باشيم. ما اخبار مهم را با شوراي امنيت و دولت چك مي‌كنيم.

کد خبر 267652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha