سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سهامداران بورس تهران روز سه‌شنبه 26 تیرماه به داد و ستد سهام 99 شرکت در تالارهای مبادلات سهام پرداختند.

طی معاملات این روز قیمت سهام 9 شرکت از جمله باما، پیاذر، داروسازی زهراوی، آلومینیوم ایران، خوراک دام پارس و آبادگران دو درصد افزایش یافت.

شرکت‌های کنتور ایران، موتوژن و لعابیران هم امروز با رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود  شدند.

قیمت سهام سه شرکت آهنگری تراکتور، لاستیکی سهند و ماشین آلات عمرانی و زراعی نیز در این روز دو درصد کاهش یافت.

نوسان شاخص

شاخص سود نقدی و قیمت (شاخص بورس) روز سه‌شنبه 26 تیرماه 86 با 32 واحد افزایش به 30 هزار و 492 واحد رسید.

داد و ستدهای فعالان بازار در این روز موجب افزایش 8 واحدی شاخص قیمت( شاخص کل قیمت سهام) شد و این شاخص را به 9 هزارو 246 واحد نزدیک کرد.

شاخص عملکرد تالار فرعی امروز 24 واحد بالاتر رفت و شاخص صنعت هم 6.4 واحد مثبت خورد اما در مقابل شاخص عملکرد تالار اصلی  با 3.3 واحد افت به 8 هزار و 528 واحد رسید.

صف‌های عرضه و تقاضا

کارگزاران بورس تهران روز سه‌شنبه 26 تیر ماه 86، دو هزارو 877 دستور خرید برای 13.5 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 40 میلیارد ریال در سیستم‌های مبادلاتی خود به ثبت رساندند.

در این روز 11 هزار و 566 نفر برای خرید 2.3 میلیون سهم ایرالکو به ارزش 39 میلیارد ریال اقدام کردند و 17 هزار و 489 هم برای 926 هزار سهم کالسیمین به ارزش 16 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

از سوی دیگر پتروشیمی خارک، صنایع شیمیایی و توسعه معادن روی، سه شرکت نخست جدول عرضه امروز بورس تهران بودند.

در این روز 16 هزار و 757 نفر دستور فروش‌های خود که مربوط به 1.7 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 28 میلیارد ریال بود را روی میز کارگزاران بورس تهران قرار دادند.
7 هزار و 212 نفر هم امروز برای 1.3 میلیون سهم صنایع شیمیایی به ارزش 9.3 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند و 6 هزارو 718 نفر 1.2 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 8.4 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

شرکت های سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری غدیر، بانک کارآفرین، سیمان فارس و خوزستان و سیمان هگمتان نیز از جمله شرکت‌هایی بودند که تقاضای فروش سهام ‌آن‌ها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بودند.

بازگشت 8 شرکت، توقف 3 نماد

نماد معاملاتی شرکت های صنایع کاشی، سرامیک سینا، درخشان تهران، داده پردازی ایران، پارس پامچال، ورزیران و فنر سازی خاور از روز سه‌شنبه 26 تیر ماه 86، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی بازگشایی شد.

نساجی بروجرد هم امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره به چرخه مبادلات سهام بازگشت.

همچنین سهامداران  شرکت های فولاد مبارکه اصفهان و سموم علف کش از امروز دست از معامله سهام این دو شرکت کشیدند تا خود را برای شرکت در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت‌ها آماده سازند.

نماد کاشی حافظ نیز در پایان معاملات امروز برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه متوقف شد.

کد خبر 26771

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز