همشهری آنلاین: نمایش «اولیور توئیست» به کارگردانی اصغر خلیلی که اقتباسی از رمان شناخته شده چارلز دیکنز است به تازگی اجرای خود را در تالار حافظ آغاز کرده است.

نمایش

به گزارش مهر، نمایش «اولیور توئیست» نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی که برگرفته از رمان شناخته شده ای به همین نام نوشته چارلز دیکنز است از 9 مرداد ماه اجرای خود را در تالار حافظ آغاز کرده است.

و اما این روزها اصغر خلیلی نمایشی بر اساس همین متن در ایران روی صحنه برده است.

وی در اجرای این اثر نمایشی با بهره گیری از گریم های اغراق شده و طراحی لباس های جذاب تلاش کرده مخاطبان آشنا به این رمان را به فضای داستان ببرد.

یکی از ویژگی های جالب توجه این اجرا، بازی الهام شعبانی بازیگر و طراح لباس تئاتر به جای شخصیت اولیور توئیست است.

در این نمایش 323 دست لباس طراحی شده که در صحنه های مختلف مورد استفاده بازیگران قرار می‌گیرد.

کارگردان در اجرای این اثر نمایشی به خط داستانی و شخصیت‌های چارلز دیکنز نویسنده رمان وفادار بوده‌ اما در شیوه اجرا و انتقال مفاهیم رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته‌ به این شکل که سرانجام برخی کاراکترهای با روایت کلاسیکی که دیکنز در رمانش ارائه کرده، تفاوت دارد.

این اثر نمایشی با نگاهی به کنوانسیون ژنو و مشکلات کودکان کار نوشته شده و بخش‌هایی از آن به شیوه موزیکال به صحنه می‌رود.

همچنین یکی از نکته های جالب توجه در مورد «اولیور توئیست» این است که این کار همزمان با اجرا در ایران در شهرهای لندن و نیویورک هم به صحنه رفته است.

در این اثر نمایشی جواد مولانیا در نقش دکتر، نگین ابدالی خانم تینگونی، نوشین تبریزی خانم مان، علیرضا زمانی نسب آقای بامبل، الهام شعبانی الیور، مرتضی کوهی سوبری، پوریا مهدوی لمبیب، محمد سیاه پوش گامفیلد، ثمر کمالیان مینک، جواد مولانیا جک، خسرو شهراز فاگین، محمد سیاه پوش راجرز، رامونا شاه نانسی، منوچهر علیپور آقای برانلو، مجتبی واشیان ضارب، عباس جمشیدی مامور، زهراروشن ضمیر کتابفروش، تینو صالحی بیلی سایکس، مهتاب شکریان خانم بودوین، امیر کربلایی زاده پیرمرد به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «اولیور توئیست» تا 6 شهریور ماه هر شب ساعت 20:30 در تالار حافظ میزبان علاقمندان به تئاتر است.

کد خبر 267944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha