همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران همراه با جمعی از خبرنگاران و چهره‌های فرهنگی کشور، جشن روز خبرنگار و تولد ۹۰ سالگی یکی از مشاهیر را در یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی تهران برگزار کردند.

احمد مسجدجامعی در دیدار از بناها و اماکن مربوط به تاریخ مشروطیت

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه برنامه تهرانگردی، احمد مسجد جامعی و همراهانش، با حضور در اماکن و بناهای مربوط به دوران مشروطه، سالروز این رویداد تاریخی را گرامی داشتند.

در یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی تهرانگردی روز جمعه، تهرانگردان دو مناسبت مهم را در سالروز یک رویداد تاریخی بسیار مهم تر و در یک مکان زیبای تاریخی جشن گرفتند.

این جشن ها فارغ از تشریفات رسمی و در محفلی صمیمی برگزار شد و ابتدا استاد سید عبدالله انوار، پژوهشگر و تهرانشناس شهیر، شمع نودمین سال زندگی پربارش را فوت کرد تا در آغاز دهمین دهه از حیاتش همچنان پرفروغ به فعالیت های علمی و پژوهشی ادامه دهد. انوار پس از بریدن کیک تولد با تشکر از مسجدجامعی به خاطر تدارک این مراسم با فروتنی گفت: من خودم را قابل این همه محبت نمی بینمولی افتخار می کنم به شهری که رئیس شورای آن احمد مسجد جامعی است.

وی با اشاره به سالروز انقلاب مشروطه و روز خبرنگار اظهار داشت: مشروطه پس از 105 سال یک فرد مشروطه خواه را تحویل ایران داد؛ چون مشروطه خواه باید از توده مردم باشد و احمد مسجد جامعی همان فردی است که با درد مردم آشنا و دلسوز آنهاست و او تنها دولتمرد مشروطه خواهی است که در حال حاضر می شناسم.

رئیس شورا شهر نیز با گرامی داشت سالروز صدور فرمان مشروطه و تبریک روز خبرنگار و همچنین تولد استاد انوار گفت: امیدوارم سال های طولانی در محضر استاد باشیم؛ چرا که او به معنای حقیقی انسانی بزرگ و پیر فرهنگ ایران است. وی ادامه داد:استاد انوار به علوم مختلف وقوف دارد واز مهم ترین ویژگی های اخلاقی ایشان با وجود مراتب علمی متعدد، مناعت طبع و استغناست.

گفتنی است سید عبدالله انوار آخرین حلقه از سلسله دانشمندان و پژوهندگان نسل گذشته است که ضمن تسلط به چند زبان، در چند رشته مختلف صاحب نظر است و نظرات او به عنوان یک تهرانشناس همواره مورد استناد دیگر پژوهندگان قرار دارد.

بر اساس این گزارش احمد مسجد جامعی در حین بخش‌های مختلف برنامه تهرانگردی با حضور در مغازه های قدیمی ضمن ملاقات و احوالپرسی با کسبه محل برای همه خبرنگاران حاضر در برنامه عسل و شیرینی خرید و کام خبرنگاران را شیرین کرد.

آخرین برنامه امروز تهرانگردان در یکی از قدیمی ترین قنادی های تهران بود. قنادی بهار با سابقه 81 سال در سرچشمه از قنادیهای مشهور تهران است که روز جمعه با دعوت مسجد جامعی میزبان گروه تهرانگردان بود.

کد خبر 268404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha