علی ابراهیمی: اجرای طرح نظارت تشدید برخورد با دلالان میدان مرکزی بازار میوه و تره بار موجب ثبات نسبی قیمت‌ها و آرامش نسبی در بازار این محصولات شده است.

میوه

بازتاب نابساماني بازار ميوه در رسانه‌هاي جمعي به‌دليل عدم‌هماهنگي دستگاه‌هاي نظارتي، رشد دلال بازي و افزايش بي‌رويه قيمت‌ها، موجب همكاري بيشتر اين دستگاه‌ها براي تشديد برخورد با متخلفان شده است. معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت اعلام كرد، طرح ويژه‌ تشديد برخورد با دلالان ميادين ميوه و تره‌بار كه از چند روزپيش آغاز شده و تا اطلاع ثانوي ادامه دارد، موجب ساماندهي اين بازار درآينده نزديك مي‌شود.

به گفته مجتبي فراهاني، در اين طرح سازمان تعزيرات حكومتي، پليس اماكن، استانداري، مجامع امور صنفي، اتحاديه ميوه و تره‌بار، ميادين ميوه و تره‌بار و پليس راهور همكاري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند تا ميدان مركزي ميوه وتره‌بار ساماندهي شود. وي با بيان اينكه با حذف واسطه‌ها كاهش قيمت ميوه را شاهد خواهيم بود، افزود: كار نظارتي سازمان حمايت پس از ورود ميوه به ميدان مركزي آغاز مي‌شود و از مسئولان وزارت جهاد‌كشاورزي نيز خواسته‌ايم به نظارت بر بازار ميوه از زمان برداشت محصول تا رسيدن به ميادين بيشتر توجه كنند.

رئيس اتاق اصناف كشور نيز با بيان اينكه اتحاديه‌ها را مأمور ساماندهي وضعيت بازار ميوه كرده‌ايم، به خبرنگار ما گفت: نرخ ميوه در ميدان مركزي به شيوه حق‌العمل‌كاري تعيين مي‌شود و بايد اتحاديه‌ ميدان مركزي ميوه و تره بار وارد شده و نرخ ميوه دراين ميدان را با فاكتور ارائه شده توسط بارفروشان تطبيق دهد.

علي فاضلي با تأكيد بر اينكه منافع برخي اعضاي تشكل‌هاي صنفي، همدستي آنها با دلال‌هاي بازار ميوه را به‌دنبال داشته و موجب شده تا اتحاديه‌ها به درستي درگير موضوع دلال بازي در بازار ميوه نشوند، افزود: براي ساماندهي بازار ميوه، با برگزاري جلساتي به اتحاديه ميدان مركزي ميوه و تره بار و اتحاديه بارفروشان فرصت داده‌ايم تا نسبت به ساماندهي وضعيت كنوني اقدام كنند. به گفته وي دلال بازي در بازار ميوه نهادينه شده اما با واگذاري امور به تشكل‌هاي صنفي وتشكيل كارگروه مشترك نظارتي، تلاش مي‌كنيم تا دلالي بازار ميوه حداكثر تا 3هفته آينده ريشه كن شود.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي نيز از آرامش در بازار اين محصولات خبر داده و اعلام كرده است: قيمت بيشتر ميوه‌ها تغييري نكرده و مغازه‌ها پر از ميوه است. به گفته حسين مهاجران تعدادي از دلال‌هاي ميدان مركزي ميوه و تره بار حذف و ارتباط آنها با كساني كه ميوه مي‌آوردند قطع شده اما هنوز براي قضاوت در مورد تأثير‌گذاري شرايط فعلي روي ورود ميوه به ميدان زود است.

کد خبر 268529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha