همشهری‌آنلاین: پس از برگزاری نخستین دوره کنفرانس حرفه‌ای گرایی در روابط عمومی که مهرماه سال گذشته با حضور اساتید، مدیران و فعالان سه حوزه رسانه، تبلیغات و روابط عمومی برگزار شد، دومین دوره این کنفرانس شهریور ماه امسال در حال برنامه‌ریزی و اجرا می‌باشد.

محمد زمان محمدی رئیسی

به گزارش دومین دبيرخانه کنفرانس حرفه‌ای گرایی در روابط‌عمومی، محمد زمان محمدی رئیسی، مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران در خصوص دلایل توجه به حرفه‌ای گرایی در روابط‌عمومی، دیدگاه‌هایش را مطرح کرده است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه عدم شناخت درست از رسانه ها و ماهیت رسانه ها در انتشار درست و صحیح اخبار و اطلاعات است. به عبارتی روابط عمومی ها همچنان که در سازمان خود موظف به انجام امور و وظایفی در حوزه‌های اطلاع رسانی هستند ، تلویحاً این انتظار را از رسانه ها دارند که با زاویه دید آنها به سازمان نگاه کنند.

وی ادامه داد: به بیان دیگر بسیاری از بیان مطالب انتقادی از سوی رسانه ها نسبت به خود رضایت ندارند . در حالی که مهم ترین کارکرد رسانه ها انتقاد است و اساساً انتقاد برای هر سازمانی می‌تواند سازنده باشد و در بهبود امور و فعالیت ها بسیار راهگشاست.

مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران تأکید کرد: اساساً نگاه صفر یا صدی به رسانه ها و کارکرد آن ، نگاه درست و مقرون به واقعیتی نیست و باید پذیرفت روابط عمومی و رسانه هر دو وظیفه دارند افکار عمومی را در جریان اخبار و اطلاعات درست قرار دهند .

مدیر روابط عمومی بانک رفاه کارگران با بیان این مطلب که روابط عمومی چه تاثیری در طراحی هویت یک سازمان دارد بیان داشت : هر سازمانی برای خود برندی دارد و برند طبیعتاً نمایانگر هویت یک سازمان می‌باشد . طبیعی است هرچه قدر برند سازمان منبعث از واقعیات و در انطباق کاملی با عناصر تشکیل دهنده و شناساننده آن سازمان باشد ، هویت سازمان نیز به درستی به مخاطبان معرفی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه کمکی که روابط عمومی می تواند به هویت سازمان داشته باشد در واقع تقویت و توسعه برند سازمان است گفت: خبر ، اقناع ، تبلیغ و ابزارهای ارتباطی و اطلاع رسانی سازمان باید در جهت نقشه راه سازمان و در راستای تقویت برند باشد . " برند" هم بدون برخورداری از نقش و کارکردهای روابط عمومی در سمت دهی و آگاه سازی افکار عمومی ، توفیق چندانی نخواهد داشت و اگر هویت سازمان به درستی به مخاطبان شناسانده نشود ، آسیب پذیری آن به ویژه در مواقع بحرانی نزد افکار عمومی بسیار بالاست .

رئیسی در باره چرایی توجه به روزنامه نگاری نوین در ساختار سازمانی روابط عمومی حرفه ای ، افزود: در روزنامه نگاری نوین سعی شده است به همه شیوه های تعامل با رسانه های نوین توجه شود. باید پذیرفت جامعه متکثر کنونی ، تعاملات فزاینده داخلی و بین المللی و از همه مهم تر شکل گیری و توسعه شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین ارتباطی ، زبان تعاملی نوینی هم می طلبد و هر سازمانی که بتواند در تعامل با مخاطبان خود اثربخش‌تر عمل نماید، توفیق بیشتری خواهد یافت . بنابراین لازم است همچنان که رسانه ها به ویژه رسانه های مجازی و مکتوب در تعامل با مخاطبان خود شیوه های نوینی را اتخاذ کرده اند ، روابط عمومی ها نیز ضمن بهره مندی از ابزارهای نوین ارتباطی با زبان و شیوه های تعاملی جدید آشنا و از آن برای پیشبرد امور خود بهره ببرند.

مشاور مدیر عامل بانک رفاه کارگران در مورد اجرای پروتکل های تشریفات در ساختار روابط عمومی حرفه‌ای اظهار داشت: تشریفات یکی از ارکان مهم روابط عمومی هاست و روابط عمومی های حرفه ای باید از آن برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند . طبیعتاً اجرای پروتکل های تشریفات که در آن تمام اصول و مبانی تشریفات به صورت علمی و روزآمد لحاظ شده است می تواند به ارتقاء سطح کیفی فعالیت های یک روابط عمومی حرفه ای بیانجامد و به عنوان یک کاتالیزور و تسریع کننده ، روابط عمومی را در دستیابی به اهداف یاری رساند.

لازم به یادآوری است روابط‌عمومی حرفه‌ای و برنامه‌ریزی ارتباط با رسانه‌ها، کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و استانداردسازی هویت سازمانی، کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و روزنامه‌نگاری نوین و کارگاه روابط‌عمومی حرفه‌ای و اجرای پروتکل‌های تشریفات، چهار کارگاهی است که در دومین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی برنامه‌ریزی شده است.

علاقمندان به حضور در این کنفرانس می‌توانند فرم فراخوان را از سایت www.i-pr.ir تهیه و یا با شماره‌های 88807453-88898326 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 268531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha