گروه اقتصادی: اولین بانک مشترک ایرانی با همکاری مردادماه در اروپا راه‌اندازی می‌شود.

تفاهم‌نامه تاسیس این بانک بین بانک‌های تجارت و توسعه صادرات ایران در مراسمی با حضور مدیران عامل این بانک‌ها امضا شد.

به گفته مدیر عامل بانک تجارت حضور 2 بانک در صحنه‌های بین‌المللی مبادلات بانکی را توسعه می‌دهد، اگر قرار بود هر بانکی جداگانه در خارج از کشور شعبه تاسیس کند، آن گاه هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شد.

راعی، مدیرعامل بانک تجارت در ابتدای این مراسم این تفاهم‌نامه را اولین تفاهم‌نامه بین بانکی در کشور دانست و در این زمینه توضیح داد: امید است این تفاهم‌نامه آغازی برای همکاری‌های آینده باشد و زمینه همکاری با سایر بانک‌ها را نیز فراهم کند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه موجب افزایش اثربخشی و کارایی سیستم بانکی خواهد شد، از سوی دیگر مهلت آن نامحدود است.

طهماسب مظاهری، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران نیز با بیان اینکه با افزایش سرمایه این بانک، شبکه جغرافیایی آن باید گسترش یابد، تصریح کرد: توسعه شعب بانک توسعه صادرات برای دسترسی صادرکنندگان نیازمند سرمایه‌گذاری بسیاری در حدود چند 100 میلیارد تومان بود، اما در قالب این تفاهم‌نامه می‌توان امور را از طریق شعب بانک تجارت انجام داد.

مظاهری این همکاری را موجب کاهش هزینه‌های سربار دو بانک دانست و افزود: در قالب این همکاری اعطای فاینانس‌ها و اعتبارات به صورت کنسرسیوم ضابطه‌مند خواهد شد.

مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه این بانک به عنوان یکی از بانک‌های تجاری کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه بخش صادرات بانک را تقویت خواهد کرد.

کد خبر 26911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز