گروه شهری: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سهمیه‌بندی بنزین تا حدودی باعث کاهش سفرها شده و روی این مسئله تاثیرگذار بوده است گفت: به مردم پیشنهاد می‌کنیم پس از پایان تابستان به مسافرت بروند.

اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون دولت این آمادگی را دارد که برای سفرها، افزایشی را در سهمیه‌بندی بنزین ایجاد کند؛ ولی ما باید مکانیزمی‌را تبیین کنیم که این افزایش حتما منجر به سفر شود و صورت گرفتن سفر را تضمین کند. 

وی با تاکید بر اینکه دنبال این هستیم که نیازهای گردشگری مردم را تامین کنیم، گفت: ما به دنبال آن هستیم که سهمیه‌بندی بنزین در سفرهای گردشگری مردم تاثیر نگذارد و دولت نیز آمادگی دارد سهمیه‌ای را به عنوان سهمیه بنزین برای2سفر در سال اختصاص دهد البته هنوز برنامه‌ریزی مشخصی ندارد و عده‌ای در حال پیگیری هستند.

رحیم مشائی با اعلام اینکه همه سفرهایی که در کشور انجام می‌شوند با هدف گردشگری نیستند گفت: با اینهمه برای فراهم آوردن زمینه سفر تلاش می‌کنیم و امیدواریم که این سهمیه در رفتار مردم برای استفاده از بنزین تاثیر نگذارد و مصرف بنزین آنان عوض نشود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین با رد افزایش قیمت تورها برای سفر، تاکید کرد: قیمت تورها گران نشده است و نباید گران شود؛ چراکه آن‌ها مشکلی از نظر سهمیه بنزین ندارند. اکنون این آمادگی وجود دارد که برای سفرها، سهمیه‌بندی بنزین را افزایش دهیم؛ ولی همان‌طور که گفتم، باید مکانیزمی‌تدوین کنیم که این افزایش حتما به انجام سفر گردشگری منجر شود.

وی درباره وضعیت سفرکارت که قرار است، به کارمندان دولت داده شود، گفت: در این زمینه، توافق‌های نهایی با دستگاه‌های مربوط انجام شده‌ و ان‌شاءالله این امر به‌زودی اجرایی می‌شود.

او درباره واگذاری هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی دولتی که در کنار سواحل قرار گرفته‌اند نیز توضیح داد: طبق مصوبه دولت قرار است، این اقامتگاه های دولتی که کنار نوار ساحلی قرار گرفته‌اند، در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرند و این کار تا حدودی انجام شده و ما براساس توافق‌هایی که انجام داده‌ایم، قرار شده است، در برخی از روزهای هفته، کارمندان دولت از این اقامتگاه‌ها استفاده کنند و برخی از روزهای هفته را نیز تورها بتوانند از این اقامتگاه‌ها استفاده کنند. اکنون ما درحال انجام توافق‌های نهایی هستیم و قیمت اتاق‌ها نیز مشخص شده است و این امر در یک برنامه زمان‌بندی‌شده نهایی می‌شود.

کاهش مسافران مشهد و شمال

از سویی دیگر مدیر اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران آخرین وضعیت هتل‌های کشور را پس از سهمیه‌بندی بنزین تشریح کرد.

رجبعلی خسروآبادی گفت: سهمیه‌بندی بنزین شاید در بعضی از شهرها مثل تهران که بسیاری از مسافران آن برای موضوعات بازرگانی و اداری به این شهر سفر می‌کنند و کم‌تر توریست هستند خیلی تأثیر محسوسی نداشته باشد چون معمولاً مأموریت‌های کاری که با هواپیما انجام می‌شود، تحت تأثیر سهمیه‌بندی بنزین نیست.

مدیر اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران در ادامه اظهار داشت: اما شهرهای توریستی و مسافرپذیر که بسیاری از مردم با وسیله نقلیه شخصی خود به آن‌ها سفر می‌کنند و مصرف بنزین در آن دخیل است تأثیر بسیار زیادی گذاشته است از جمله این شهرها می‌توان به شهرهای شمالی کشور و مشهد اشاره کرد که به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و هتل داران به مشکل اساسی برخورده‌اند.

مدیر اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران گفت: مشهد و شهرهای شمالی کشور بیشترین کاهش مسافران تابستانی را داشته‌اند.

وی با بیان این‌که از مسئولان کشور انتظار می‌رفت به فکر جایگزینی برای سفر مردم باشند، گفت: باید مسئولان با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و با جایگزین کردن برنامه سفرهای گروهی در دسترس، امن و مرتب این موضوع را برنامه‌ریزی می‌کردند چون برای جایگزینی سفرهای مردم برنامه ای نیست که  تبدیل به تهدید برای هتلداران شده است.

کد خبر 26917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز