یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

آرش نهاوندی: وزیر بهداشت طی سخنانی در جمع خبرنگاران حوزه سلامت در حاشیه مراسم روز پزشک از اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان بخش درمان به‌منظور اجرای طرح تحول سلامت به حوزه بهداشت خبر داد.

در زاد روز ابو علی سینا از بزرگان جامعه پزشکی کشور تقدیر شد.

وي همچنين گفت: بسته بهداشتي طرح تحول سلامت از هفته آينده ابلاغ مي‌شود.دكتر سيدحسن هاشمي اين موضوع را خاطرنشان كرد كه به اين ترتيب برنامه‌هاي حوزه سلامت پيش برده خواهد شد و اهداف تعيين شده محقق مي‌شود. به گزارش همشهري، مراسم روز پزشك در شامگاه شنبه اول شهريور در سالن بزرگ وزارت كشور با حضور وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، رفاه و امور اجتماعي، رئيس سازمان نظام پزشكي، رئيس سازمان بيمه تأمين اجتماعي و پيشكسوتان و چهره‌هاي ماندگار حوزه سلامت و جامعه پزشكي كشور برگزار شد. در حاشيه اين كنفرانس اما گفت‌وگوي خبرنگاران با مسئولان بهداشتي كشور بيشتر پيرامون طرح تحول سلامت بود كه اجراي كامل آن مي‌تواند باعث تغييرات شگرفي در حوزه پيشگيري و درمان شود.

وزير رفاه نيز كه در اين مراسم حضور يافته بود، با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به طرح تجميع بيمه‌ها گفت: اين طرح را نمي‌توان با عجله اجرا كرد. به اعتقاد علي ربيعي، اين طرح بايد گام به گام اجرا شود و در مراحل اول بايد خدمات ارائه شده در مراكز درماني دولت و در وهله دوم دفترچه‌هاي بيمه الكترونيك شود. وزير رفاه همچنين با اشاره به طرح افزايش تعرفه‌ها به‌ويژه تعرفه‌هاي بخش جراحي گفت: بارمالي اين افزايش بر دوش بيمه‌ها خواهد بود.

وزير رفاه در ادامه بر ارائه طرح جامع بيمه ايرانيان به دولت در آينده نزديك خبر داد.به‌رغم آنكه در سال‌هاي گذشته بيمه‌ها كمتر با لوايح و طرح‌هايي كه در جهت كاهش پرداخت هزينه درمان از جيب مردم ارائه مي‌شد همكاري مي‌كردند، رئيس سازمان تأمين اجتماعي در حاشيه مراسم روز پزشك اعلام كرد كه در جهت اجراي طرح تحول سلامت اين سازمان با دولت همكاري كاملي خواهد داشت.

سيدنقي نوربخش مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي كه يكي از پيشكسوتاني بود كه در اين مراسم از وي تقدير شد، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري با اشاره به اقدامات بيمه‌ها در زمينه طرح تحول سلامت گفت: بيمه‌ها با اين طرح همراهند. بيمه‌ها تا‌كنون اقدامات زيادي در اين زمينه نيز انجام داده‌اند. ازجمله همراهي در افزايش سرانه به ميزان 44درصد تغيير كتاب ارزش‌هاي نسبي كه به ارزش خدمات درماني در آن پرداخته شده است. در بحث‌هاي كارشناسي تعيين منابع طرح تحول با توجه به اينكه دغدغه مردم را كاهش مي‌دهد و جزو اولويت‌هاي دولت آقاي روحاني است، سازمان‌هاي بيمه گر كاملا همراه بوده‌اند.

محمدمهدي گلمكاني، رئيس اداره سلامت شهرداري تهران در گفت‌وگو با همشهري در حاشيه مراسم روز پزشك به اين مسئله كه برنامه‌هاي متعددي براي روز پزشك توسط شهرداري تهران انجام شد، اشاره كرد و گفت: شهرداري تهران در روز پزشك كه مصادف با زادروز شيخ‌الرئيس ابوعلي سيناست برنامه‌هاي متنوعي را در محله دروازه غار كه يكي از محروم‌ترين محلات تهران محسوب مي‌شود، اجرا كرده است. يكي از برنامه‌هاي مهمي كه در اين محله انجام شد، ويزيت رايگان پزشكان بود.

البته اين ويزيت رايگان در تمام محلات تهران انجام شد و تلاش كرديم نشان دهيم كه جامعه پزشكي در تمام كارهاي خير با ويزيت‌ها و مشاوره‌هايي كه انجام مي‌دهند، پيشقدم هستند. در واقع كارهاي اينچنيني را خود پزشكان به‌عنوان يك فرهنگ ترويج مي‌كنند. كانون پزشكان محلات از اجراي طرح ويزيت رايگان در روز پزشك استقبال كردند. با انجام سازماندهي مي‌توان اين كار را به‌صورت مستمر انجام داد.

دبير هيأت نظام پزشكي تهران‌بزرگ با اشاره به همكاري سازمان نظام پزشكي با دولت در زمينه اجراي طرح تحول سلامت به خبرنگار همشهري گفت: سازمان نظام پزشكي در تمام مراحل اجراي طرح تحول ازجمله برنامه‌ريزي و سياستگذاري مشاركت داشته است. حتي در كميته‌هاي مختلف طرح تحول براي پايش و رصد اين طرح حضور دارد. انتظارات دولت از نظام پزشكي اين است كه اين سازمان بتواند با توجه به سامانه اطلاعاتي كه از پزشكان دارد و ارتباط با اين قشر از متخصصان هم در بحث‌هاي آگاه‌سازي‌ و آموزش پزشكان نسبت به طرح تحول و هم در بحث نظارت و ارزشيابي فعاليت كند و به مثابه سامانه‌اي باشد كه بتواند به‌‌درستي پل ارتباطي بين خدمات‌گيرندگان كه مردم هستند و ارائه دهندگان خدمات يعني جامعه پزشكي، نهادها و مسئولان دولتي برقرار كند.

  • حاشيه‌نگاري مراسم

مراسم گراميداشت روز پزشك شنبه يكم شهريورماه با حضور دكتر سيدحسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دكتر علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دكتر عليرضا زالي رئيس‌كل سازمان نظام پزشكي ايران، دكتر سيدنقي نوربخش مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي و جمعي از پزشكان كشور، در سالن بزرگ وزارت كشور برگزار شد.

در اين مراسم پس از سخنراني رئيس سازمان نظام پزشكي، وزير رفاه و وزير بهداشت از پيشكسوتان جامعه پزشكي و همچنين پيشكسوتاني كه بيش از 5دهه است كه در حوزه سلامت به فعاليت مشغول هستند، تقدير به عمل آمد. خواندن چند قطعه توسط يكي از پزشكان كشور و همچنين اجراي كنسرت موسيقي سالار عقيلي از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در روز پزشك بود.

کد خبر 269887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha