همشهری آنلاین: رییس جمهور کره جنوبی از طالبان تقاضا کرد 23 تبعه ربوده شده این کشور را آزاد کند.

روزنامه استاندارد در گزارشی از برلین، کابل و سئول نوشت، رو مو هیون امروز (شنبه 30 تیر) در کنفرانسی خبری در پایتخت کره جنوبی گفت این گروگان‌ها در افغانستان نقش امدادرسانان پزشکی را بر عهده داشتند. آنها باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند.

کاری محمد یوسف، سخنگوی طالبان گفت که شورای رهبری این گروه امروز درباره سرنوشت اتباع کره جنوبی تصمیم‌گیری خواهد کرد. 18 تن از گروگان‌ها زن هستند.

طالبان روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که این اتباع کره جنوبی قصد سفر از قندهار به کابل را داشته‌اند. آنها اکنون به «محلی امن» نگهداری می‌شوند. شورای طالبان درباره سرنوشت آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته پلیس، این اتباع کره جنوبی از هیچ حفاظت امنیتی برخوردار نبوده‌ و درباره سفرشان به مقامات افغانستان اطلاعی نداده بودند.

بنا به اعلام پلیس، در این مسیر همواره خودروها و کاروان‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند. نیروهای امنیتی با استعداد صدها تن به جستجو در دهکده‌های محل ربایش این افراد پرداخته‌اند تا این کره‌ای‌ها را بیابند.

قتل 2 خبرنگار

پیش از این، اوایل ماه جاری میلادی یک آلمانی پس از یک هفته اسارت از چنگ گروگان‌گیران آزاد شد. در ماه اکتبر 2006 هم در مناطق نسبتا امن شمال افغانستان دو خبرنگار آلمانی به قتل رسیدند.

در حال حاضر 3000 نیروی نظامی آلمان در افغانستان مشغول خدمت هستند. به دلیل وخیم شدن اوضاع امنیتی در افغانستان مساله تمدید ماموریت این نیروها به بحث جنجالی داخلی برای آلمان‌ها بدل شده است.

کد خبر 27062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز