همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از مذاکره با شرکت پست برای تحویل بار حجاج به درب منازل بعد از برگشت از سفر حج خبر داد و گفت: طی صحبت هایی که با شرکت پست انجام شده است.

محمد علی ایلخانی امروز در مراسم افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام خمینی(ره)، ضمن گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی و همچنین هفته دولت، تصریح کرد:‌ فرودگاه مهرآباد از ابتدای راه اندازی پذیرای اعزام حجاج به عربستان سعودی بود اما همواره به شدت این موضوع برای مجموعه شرکت فرودگاه های کشور جای نگرانی داشت چراکه پایانه ای که در فرودگاه مهرآباد برای حجاج استفاده می شد قبل از انقلاب برای تخلیه وبارگیری استفاده می شد.

ایلخانی ادامه داد: عملیات ساخت ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی نیز از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه در دولت قبل با 12 درصد پیشرفت فیزیکی رها شد و سالن فعلی برای حجاج در نظر گرفته شد اما اینکه این پایانه باید تکمیل شود در آینده پیگیری خواهد شد ضمن اینکه سایت یابی سالن قبلی هم باید بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات رفاهی مناسبی در سالن فعلی برای حجاج در نظر گرفته شده است افزود: حجاج از پارکینگ شماره 3 وارد این ترمینال می شوند و در این سالن کارت پرواز و گذرنامه خود را دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه در طبقه دوم این ترمینال بازرسی نیروی انتظامی، کنترل گذرنامه و بازرسی سپاه حفاظت انجام می شود، گفت: اتوبوس های مخصوص برای انتقال حجاج در نظر گرفته شده است که در دهانه سالن حجاج را سوار می کنند و در مدت حدود 6 دقیقه مسافران را تا محل سوار شدن به هواپیما می رسانند.

ایلخانی ادامه داد: در زمان برگشت حجاج نیز از همین ترمینال استفاده می شود اما گیت بازرسی سپاه و نیروی انتظامی حذف و تنها گیت کنترل گذرنامه فعال است؛ ضمن اینکه حجاج در همین ترمینال می توانند پذیرای مستقبلین خود باشند.

وی از مذاکره با شرکت پست برای تحویل بار حجاج به درب منازل بعد از برگشت خبر داد و گفت: طی صحبت هایی که با شرکت پست انجام شده است بار حجاج در استان تهران حداکثر تا 24 ساعت و در شهرستان های حداکثر تا 48 ساعت با هزینه شرکت فرودگاه های کشور به درب منازل آنها ارسال می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه در مجموع 20 هزار و 500 حجاج از فرودگاه امام خمینی به حج اعزام می شوند ادامه داد: بعد از اعزام مسافران حج تمتع، مسافران حج عمره نیز از این فرودگاه اعزام می شوند.

گفتنی است مراسم آیین افتتاح سالن حجاج فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد علی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان دستگاه های نظامی و انتظامی برگزار شد.

کد خبر 270822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha