چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

تجربه نه چندان خوشایند ایران‌خودرو در خدا حافظی با پیکان موجب شده تا به‌رغم انتقادات مطرح در مورد کیفیت و قیمت پراید، سایپا با احتیاط بیشتری نوید کم شدن تیرا‍‌ژ تولید گاو شیرده خود از سال ۹۶ را بدهد.

پراید

در ارديبهشت‌ماه سال84 پيكان پس از ۴دهه مقاومت در برابر رقبا و مخالفان با دستور رئيس‌جمهور وقت و پس از انعقاد قرارداد توليد ال 90با رنوي فرانسه رسماً به موزه رفت. اكنون با گذشت نزديك به يك دهه از خداحافظي پيكان، توليد پرايد توسط رقيب سنتي ايران خودرو همچنان ادامه دارد اما زمزمه‌هاي كاهش تدريجي توليد و خروج احتمالي پرايد از چرخه توليد به گوش مي‌رسد، بااين تفاوت كه اين بار جانشينان احتمالي پرايد چيني بوده و به‌نظر نمي‌رسد به اين زودي‌ها توليد پرايد متوقف شود.

مديرعامل سايپا با تأييد اينكه به سادگي قصد دل كندن از گاو شير ده اين گروه خودروسازي را ندارد، در مورد توقف توليد پرايد و زمان عملياتي‌شدن خودروهاي جايگزين اين محصول در سطح بازار اعلام كرد كه به‌تدريج پلت فورم ايكس200 كه شامل محصولات تيبا، ساينا و تيبا2 است، جايگزين پرايد مي‌شود اما بايد قبول كنيم پرايد محصول پرتيراژي است و نمي‌توان به سرعت آن را با خودروي ديگري جايگزين كرد.

سعيد مدني ابراز اميدواري كرد كه ظرف 3سال آينده به‌تدريج محصولات مذكور جانشين پرايد شده و از سال 96توليد پرايد در سبد محصولات اين شركت كاهش يابد اما خودروهاي جايگزين پرايد تفاوت قيمتي چنداني با اين محصول نخواهند داشت. به گفته وي اكنون حدود 70درصد توليدات اين شركت ملي و 25درصد تحت عنوان برندهاي معروف مانند رنو، كيا و نيسان و تنها 5تا 10درصد از محصولات اين شركت خودروهاي چيني است.

کد خبر 270880

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha