دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیران امورخارجه اتحادیه عرب در قاهره توافق کردند تا همه اقدام‌های لازم برای مقابله با داعش را انجام دهند.

arab league

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه عرب ،یک‌شنبه ۱۶ شهریور در قاهره  پايتخت مصر درباره مسائل مهم کشورهای عضو از جمله بحران لیبی و خطر شبه نظامیان "دولت اسلامی"  معروف به داعش در عراق و سوریه، گفت‌وگو کردند.

وزريران خارجه عضو اتحادیه عرب در این نشست، پیش‌نویس قطعنامه‌اي را بررسی كردند که بر اساس آن از قطعنامه شورای‌امنیت سازمان ملل حمایت شده است.قطعنامه‌ شوراي امنيت ماه گذشته به تصویب رسید.

 در قطعنامه شوراي امنيت از همه کشورها خواسته شده بود برای جلوگیری از پیوستن جنگجویان خارجی و رسیدن کمک‌های مالی و نظامی به شبه نظامیان "دولت اسلامی" و دیگر گروه‌های افراطی در سوریه و عراق اقدام کنند.

بنا به گزارش ان‌بي‌سي،توافق اعضاي اتحاديه عرب همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای راشامل مي‌شود اما اين لزوما به معناي واردشدن در يك برخورد نظامی نیست.

 دولت عراق در پیش‌نویس اولیه خواهان حمایت روشن از این کشور در جنگ با شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" شده‌بود. همچنین در این پیش‌نویس اقدامات این گروه تروریستی به عنوان جنایت جنگی و اقدام علیه بشریت محکوم شده بود.

کد خبر 271252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha