همشهری آنلاین: تیم والیبال نوجوانان ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کره‌جنوبی رفت و با یک عملکرد برتر و منظم این تیم را سه بر صفر (۲۵ بر۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۸) شکست داد.

volleyball Team

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار حساس تیم‌های والیبال نوجوانان ایران و کره‌جنوبی عصر سه‌شنبه (۱۸ شهریور) در سالن ساگادادا در شهر کلمبو برگزار شد و نوجوانان ایران در یک بازی برتر پیروز از میدان خارج شدند.

تیم والیبال نوجوانان ایران مسابقه حساس برابر کره ‌جنوبی را با ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه‌لی، طیب عینی، علی اصغر مجرد، امیرحسین اسفندیار، میر بابک موسوی و بیژن براتی آغاز کرد و با وجود این که در ابتدای مسابقه سه امتیاز از کره‌ای‌ها عقب افتاد، در ادامه با سرویس‌های هدفمند و دریافت داخل میدان مطلوب، چشم‌بادامی‌ها را دچار مشکل کرد.

سرویس‌های امیرحسین اسفندیار و عملکرد خوب آقچه‌لی، مجرد و عینی در اسپک و دفاع روی تور از عوامل مهمی بود که ست اول را در پایان با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به بازیکنان ایران داد.

حضور مهرشاد کتال از ابتدای ست دوم در پست مدافع وسط از تغییراتی بود که سرمربی تیم ایران در ترکیب تیم ایجاد کرد.

کره‌ جنوبی قهرمان و نایب قهرمانی چهار دوره این رقابت‌ها در ست دوم حریف دست و پا بسته‌ای برابر ایران نبود و حتی در امتیاز ۲۰ با ایران برابر شد، اما دو تعویض رمضانی و رسولی به بازگشت بازیکنان ایران به بازی کمک کرد و در پایان کشورمان اين ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود تمام کرد.

ست سوم هم با ترکیب ست دوم پیش رفت. در این ست دفاع روی تور و سرویس‌های کتال و مجرد از ابتدا اختلاف امتیاز را زیاد کرد. ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به پایان رساند و در پایان سه بر صفر پیروز مسابقه شد.

در اين بازی رسول آقچه‌لی، کاپیتان تیم والیبال نوجوانان ایران بعد از کسالتی که چند روز گذشته با آن روبه رو بود از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت.

کره‌جنوبی پیش از این دوره مسابقات یک بارقهرمان، سه بار نایب قهرمان و یک بار تيم سوم رقابت‌های نوجوانان آسیا شده بود و پس از ایران پر افتخارترین تیم حاضر در مسابقات محسوب می‌شود.

تیم والیبال نوجوانان ایران روز چهارشنبه (19 شهریور) در دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی، به عنوان تیم اول گروه خود با تیم چهارم گروه مقابل که احتمالا استرالیا خواهد بود، در بازی پلی‌اآف مسابقه می‌دهد.

 

کد خبر 271519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha