به گزارش مهر، ولی آذروش در اين باره اظهارداشت: 14 مرکز با 40 خط معاینه فنی تمام مکانیزه در شهر تهران وجود دارد اما به دلیل معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی و همچنین عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی عملا بخش اصلی ظرفیت این مراکز بلا استفاده مانده است.
وی ادامه داد: همچنین در تهران 5 خط معاینه فنی برای خودروی های سنگین و 10 خط نیز برای معاینه فنی موتورسیکلت ها وجود دارد که میزان مراجعات در این زمینه هم بسیار کم است.
مدیر عامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار خودروی فاقد معاینه فنی به راحتی و بدون آنکه هیچ مانعی را بر سر راه خود ببینند، در سطح شهر تردد می کنند.
وی تاکید کرد: خروج خودروهای فرسوده، ارتقا کیفیت سوخت و خودرو و همچنین انجام به موقع معاینه فنی خودروها، راه کارهای اصلی کاهش آلودگی هوا محسوب می شوند اما متاسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه مسئولان قرار ندارند.
آذروش گفت: کاهش معافیت معاینه فنی خودروها از 5 سال به حداقل 2 سال و اعمال قوانین و برخورد با متخلفان از جمله اقداماتی است که می تواند سبب شود معاینه فنی به نقش و جایگاه اصلی خود برسد و سبب کاهش 35 درصدی آلودگی هوای پایتخت شود.
نظر شما