همشهری آنلاین: وزرات بهداشت و درمان پزشکی جوابیه‌ای را درباره مطلب "داروهای خاص و سردرگمی بیماران" به همشهری آنلاین ارسال کرده است که در زیر می‌خوانید:

دارو

با سلام و احترام

پيرو درج مطلب: «داروهاي خاص و سردرگمي بيماران» مورخ 1393.5.13 خواهشمند است دستور فرماييد براي روشن شدن افكار عمومي نسبت به درج پاسخ به شرح ذيل اقدام و همكاري لازم صورت گيرد.

طبق پاسخ سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي؛ سياست سازمان غذا و دارو در سال جاري كنترل قيمت داروهاي توليد داخل و كاهش قيمت داروهاي وارداتي بوده است.در اين راستا بسياري از داروهاي بيماران صعب‌العلاج در قالب تفاهم نامه بين وزارت بهداشت و وزارت رفاه، تحت پوشش قرار گرفته‌اند و پرداختي بيماران به حداقل رسيده است.

لازم به ذكر است در تفاهم نامه سازمان با سازمان‌هاي بيمه‌گر سطح حمايت از داروها بر اساس سياست‌هاي سازمان‌هاي بيمه‌گر و با در نظر گرفتن سياست حمايت از بيماران و همچنين سياست حمايت از توليد داخل تلاش شده است كه پرداختي بيماران بابت داروهاي توليد داخل حداقلي بوده و صرفا در مورد داروهاي وارداتي داراي مشابه توليد داخل، بيماران بخشي از مابه‌التفاوت قيمت را پرداخت مي‌نمايند. البته در طول سال در صورت ورود دراوي ارزانتر به بازار ممكن است پرداختي بيماران بابت داروي گرانتر نسبت به قبل افزايش يابد كه اين تغييرات پرداخت بيماران به دليل گران شدن قيمت‌ داروها نبوده بلكه به دليل ورود داروهاي ارزانتر به بازار و در نتيجه تغيير مابه‌التفاوت قيمت مي‌باشد.

گفتني است در مورد موجود بودن برخي برند‌ها در برخي دراوخانه‌ها نيز تامين داروي موجود در داروخانه‌ بر عهده مسئولين دراوخانه‌ها بوده كه با توجه به موجود بودن داروها در شركت‌هاي پخش و ترجيح داروخانه‌ها انجام مي‌گيرد.

دكتر زارع‌ نژاد
مشاور وزير و رييس مركز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

کد خبر 271974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha