گروه سیاسی: سخنگوی دولت تاکید کرد:موضع ما نسبت به آمریکا تغییری‌نکرده است اما از همه ظرفیتهای خود برای پیشرفت سیاست خارجی استفاده می‌کنیم.

غلامحسین الهام در پاسخ به سؤالی در خصوص‌انجام دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا در مورد عراق با وجود دستور جدید بوش به سازمان سیا برای اجرای دور دوم جنگ روانی علیه ایران گفت: مذاکره ایران و آمریکا فقط در مورد عراق ودر چارچوب سیاست‌های تعیین شده‌ ازسوی مسئولان نظام انجام می‌شود.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه مقام معظم رهبری خط مشی این مذاکرات را تعیین کرده‌اند، گفت: مذاکره با آمریکا برای کمک به عراق و دفع و رفع خطرات حضور بیگانگان در منطقه است.

الهام تاکیدکرد: دشمنی آمریکا با ایران باقی است، تا آمریکا از خوی استکباری خود خارج نشود این مشکلات حل نخواهد شد و جمهوری اسلامی‌ایران نیز سیاست‌های خودرا با قدرت اجرا می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی که آیا قرار است دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا روز دوشنبه برگزار شود گفت: نمی‌توانم به زمان اشاره کنم، مهم توافق و برنامه ریزی است.

سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره طرح صلح بوش برای منطقه گفت: طرح‌های ‌آمریکایی برای منطقه بدون توجه به حقوق ملت‌ها و احترام به برابری دولت‌ها، توجه به حقوق مسلم مردم فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان اجراشدنی نیست.

الهام تاکیدکرد: هر طرح صلحی که این عنوان را لحاظ نکند نتیجه بخش نخواهد بود.

وی با تاکید براینکه سیاست جنگ‌طلبانه بوش در منطقه شکست خورده است، گفت: لبنان آیینه شکست و ناکارآمدی این سیاست جنگی بود و صلح پایدار در منطقه فقط بر اساس احترام متقابل و عدالت رقم خواهد خورد.

تعصبات انحرافی

به گزارش فارس، سخنگوی دولت در جلسه هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در باره فتوای برخی از علمای وهابی مبنی بر تخریب اماکن متبرکه گفت: اختلافات ناشی از نفوذ استعمارگران است، آنها تعصبات انحرافی را دامن زده و تحریک می‌کنند.

وی با بیان اینکه تخریب اماکن متبرکه و این گونه اتفاقات ریشه در دنیای اسلام ندارد، افزود: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند امسال سال انسجام اسلامی‌است و این نقطه استقامت در مقابل زیاده خواهی استکبار و صهیونیست‌هاست و ما ریشه بسیاری از این مشکلات را در فعالیت‌های مخرب صهیونیست‌ها می‌دانیم.

الهام با تاکید بر اینکه با دقت و هوشمندی و تدبیر به موقع، فتنه گری‌های دشمنان تأثیرگذار نخواهد بود تصریح کرد: حرمت حرم سیدالشهدا و سایر اماکن مقدس و توجه به اهل بیت بین همه مذاهب اسلامی‌مشترک است و کسی به ساحت ارزشمند این سرمایه‌های عظیم آسمانی بی توجه نیست.

پسند دولت

سخنگوی دولت درباره استعفای برخی مدیران دولتی برای شرکت در انتخابات تصریح کرد: اینکه از 6 ماه قبل از انتخابات مدیران استعفا دهند،‌ مورد پسند دولت نیست ولی به هر حال استعفا به آن حد که فکر می‌شود سیستم اجرایی را دچار مشکل نکرده و دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند بلافاصله برای افراد مستعفی جایگزین مشخص کنند.

پیشنهاد خوب

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به پخش اعترافات اخیر عوامل بیگانه و این‌که آیا ایران نمی‌خواهد به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی ایران در مجامع بین المللی شکایت کند؟ گفت: این پیشنهاد خوبی است، شکایت حق ما است اگر مجامع بی‌طرف و منصف وجود داشته باشند می‌توانیم خسارات این مداخلات را پیگیری کنیم، حتی اشخاصی که تحت تبلیغات به نام دموکراسی فریب می‌خوردند هم می‌توانند از آمریکا طلب خسارت کنند؛ این یک حرف منطقی است، اگر مرکزی در جهان باشد که بی‌طرفانه رسیدگی کند، پیگیری‌ها در این زمینه نیز باید آغاز شود.

کد خبر 27209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز