سونامی گردشگری واقعا به ایران رسیده یا مسئولین گردشگری با ارائه آمارهای غیرواقعی در تلاش برای القای بهبود وضعیت گردشگری کشور هستند؟

شكي نيست كه ديپلماسي جديد ايران توانست تاحدودي نظر گردشگران خارجي براي نگاه به ايران را جلب كند. اما آيا سيل ورود گردشگر خارجي به ايران، آنطور كه مقامات مسئول در سازمان ميراث فرهنگي و روساي برخي انجمن‌هاي صنفي صنعت گردشگري مي‌گويند، جاري شده است؟

چندي پيش معاون گردشگري كشور از خبرنگاران خواست 6ماه ديگر به او زمان بدهند و پس از آن شاهد نتيجه تلاش‌ها باشند. آنچه معاون گردشگري به خبرنگاران نگفت اين بود كه 6 ماه بعد آستانه تعطيلات نوروز است و آمار سفر به كشور و در كشور بالاست. موج ايرانيان مقيم خارج براي گذران تعطيلات نوروزي و ديدار خانواده‌هايشان به ايران سفر مي‌كنند و تهران تا كمتر از 6ماه ديگر نيز در زمستان ميزبان نمايشگاه بين‌المللي گردشگري است.

مشخص نيست توجيه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي كه مدت‌هاست از خبرنگاران دوري كرده و پاسخي براي سؤالاتشان نداشته و هيچ گزارشي از روند وعده‌هاي داده شده نيز ارائه نداده است با چه هدفي صورت گرفته؟ هدف هر چه باشد، جديدترين آمار ورود گردشگر به استان‌هاي گردشگرپذير كشور بيانگر آن است كه آمار ورود گردشگر خارجي به شهرهايي همچون يزد، اصفهان، شيراز و كرمان به‌عنوان شهرهاي مطرح ميزباني از گردشگر خارجي با آنچه آمارهاي رسمي ادعا كرده‌اند تفاوت چشمگير دارد.

معاونت گردشگري كشور و روساي برخي اصناف حوزه گردشگري به اتفاق از ورود 2ميليون گردشگر در نيمه نخست سال به كشور خبر داده‌اند. اين آمار را درنظر داشته باشيد و حالا سخنان مديركل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اصفهان، يزد و فارس را هم كه از ورود كمتر از 200هزار گردشگر به استان‌هاي خود خبر داده‌اند را در خبرگزاري ميراث فرهنگي بخوانيد.

محسن مصلحي مديركل ميراث فرهنگي استان اصفهان گفته است كه ورود گردشگران در تابستان دوبرابر فصل بهار بوده و تاكنون نزديك به 130هزار گردشگر به استان اصفهان وارد شده‌اند.

مصيب اميري دبير ستاد اجرايي خدمات سفرهاي استان فارس هم از ورود تنها 138هزار گردشگر خارجي در 5‌ماه نخست سال براي بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي در فارس و شيراز خبر داده است.

مصطفي فاطمي، معاون گردشگري يزد نيز گفته است كه ۱۸ هزار گردشگر در 6‌ماه نخست سال از يزد بازديد كرده‌اند كه 10هزار گردشگر از اين تعداد در 3‌ماه نخست سال به يزد سفر كرده‌اند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي حالا 6‌ماه از خبرنگاران فرصت خواسته است تا شايد برنامه‌‌هايش در جذب گردشگر بيشتر به ايران نتيجه‌بخش باشد. اما بايد درنظر داشته باشد كه استراتژي بزرگ‌نمايي در اعلام آمار گردشگر ورودي به ايران تنها به زيان صنعت گردشگري كشور است.

کد خبر 272649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha