اینطور که رئیس شورای شهر تهران عقیده دارد اعضا در دوره چهارم شورای اسلامی شهر نگرش‌ها و دیدگاه‌های جدیدتر‌ی را نسبت به دوره‌های قبلی تجربه کرده‌اند.

مهدي چمران عامل اين مسئله را اولا به‌خاطر افزايش تعداد اعضا به 31نفر و ثانيا وجود تفكرات سياسي و حرفه‌اي متنوع در سطح شورا مي‌داند. رئيس شوراي شهر تهران به همين‌خاطر نظر خود را از عملكرد و چگونگي انجام كار در يك‌سال گذشته اينگونه بيان مي‌كند: «به خاطر افزايش تعداد اعضا مدتي از جلسات شورا صرف اين شد كه همديگر را بيابيم؛ بنابراين مقداري زمان گذشت تا اعضاي جديد نيز خود را با فضاي شورا وفق دهند.

پس از اين، 2كار خيلي مهم در دستور كار شورا قرار گرفت كه اتفاقا خيلي سنگين هم بودند: يكي بررسي و تصويب برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران و ديگري هم تصويب بودجه سال‌93پايتخت.» رئيس شوراي شهر تهران نقش كميسيون برنامه و بودجه را در پيشبرد اين كارها پررنگ و جدي توصيف كرد و گفت كه به‌دليل حساسيت، براي انتخاب اعضاي اين كميسيون دقت زيادي خرج شد؛ چنان‌كه آقايان عليرضا دبير و حبيب كاشاني كه در دوره‌هاي قبلي شورا سابقه حضور در اين كميسيون را داشتند و آقايان سلطاني‌فر و انصاري نيز كه سابقه اجرايي مناسبي در نظام داشتند، به عضويت كميسيون برنامه و بودجه درآمدند. وي البته نقش ديگر كميسيون‌ها ازجمله كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري و كميسيون معماري و شهرسازي شورا را هم در به نتيجه رسيدن برنامه 5ساله و بودجه شهرداري مهم و تأثيرگذار دانست.

رئيس شوراي شهر تهران نتيجه‌گيري كلي خود از عملكرد يكساله شوراي چهارم شهر تهران را با اين جمله كه «شورا موفق بوده است» بيان كرد.

رئيس شوراي شهر تهران در ادامه توصيه كرد كه وفاق و همدلي بين اعضاي شوراي شهر تهران امتداد يابد و سپس گفت: «ما بايد سعي كنيم بيشتر به مسائلي كه دغدغه‌هاي مردم و انتظارات و نيازهاي واقعي شهروندان است بپردازيم و از مسائلي كه در درجه دوم و چندم اهميت قرار دارند دوري گزينيم تا بتوانيم مسائل اصلي را زودتر سر و سامان بدهيم.»

وي بر اين نظر است كه اگر شورا بتواند ريل‌گذاري خوبي را انجام دهد شهرداري هم مي‌تواند حركت خوبي را روي آن ريل و برنامه‌ريزي داشته باشد. چمران اين كار را با هماهنگي، يكدلي و صميميت، به‌رغم تفكرات مختلفي كه اعضا دارند شدني دانست، چون به اعتقاد وي همه، دغدغه مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب را دارند.

 

کد خبر 273281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha