همشهری آنلاین: حضور در تهران برای شرکت در سمپوزیوم مجسمه سازی تهران به عنوان یک رویداد مهم جهانی در حوزه هنر مجسمه سازی اکنون یکی از دغدغه های مهم مجسمه سازان بین المللی شده است.

سمپوزیوم مجسمه سازی

به گزارش ستاد خبری ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، قدرت الله معماریان عضوشورای انتخاب آثار راه یافته به سمپوزیوم ششم با بیان این مطلب گفت:بسیاری از مجسمه سازان بین المللی با توجه به ساختار شهری دیروز و امروز تهران دوست دارند از نزدیک این شهر را به تماشا بنشیند .برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی نیز در این شهر باعث شده است که اکنون حضور در تهران یکی از دغدغه‌های مجسمه سازان خارجی برای راه یابی به این رویداد هنری شود.

به گفته این عضو شورای انتخاب آثار راه یافته به ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران؛ باید قبول کرد که مجسمه سازان خارجی از نظر تکنیک و تجربه از مجسمه سازان ایرانی بالا‌تر هستند اما به این نکته نباید بی‌اعتنا بود که از نظر خلاقیت و ایده ‌پردازی مجسمه سازان ایرانی از خارجی‌ها فراترهستند.

او افزود: با اینکه مجسمه سازی با سنگ در جهان بسیار پرطرفدار است اما درایران تنها در جریان سمپوزیوم مجسمه سازی تهران است که مجسمه‌های شهری با این تکنیک ساخته می‌شود و در فضای عمومی تهران نصب می‌شود از این رو برای مجسمه سازی که قصد دارد با این تکنیک کار کند حضور در این رویداد هنری اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

این مدرس دانشگاه افزود: در جریان برگزاری سمپوزیوم؛ سنگ وابزار کار مناسبی در اختیار مجسمه سازان بخش دانشجویی گذاشته می‌شود و با حمایت گروهی که از مجسمه سازان جوان در جریان برگزاری سمپوزیوم می‌شود آن‌ها ضمن آشنایی با ابزار کار با تکنیک‌های مجسمه سازی آشنا می‌شوند.

به گفته معماریان؛ با توجه به تسلط و تجربه مجسمه سازان خارجی بر تکنیک مجسمه سازی سنگ و حضورشان در این رویداد هنری، سمپوزیوم تبدیل به دوره دانشگاهی فشرده می‌شود که در جریان برگزاری آن مجسمه سازان با ریز‌ترین نکته‌های مجسمه سازی با تکنیک سنگ آشنا می‌شوند و استفاده از دانشجویان رشته مجسمه سازی به عنوان دستیار در این رویداد کمک می‌کند که گروه وسیعی از مجسمه سازان جوان با این تکنیک آشنا شوند، تفاوت عمده سمپوزیوم مجسمه سازی تهران با سایر سمپوزیوم‌ها در این است که از دبیر تا دستیاران همه مجسمه ساز هستند. در سمپوزیوم‌های خارجی، دستیاران را گروهی سنگ تراش تشکیل می‌دهند که تنها کار با تکنیک را بلد هستند اما هیچ ایده‌ای ندارند.

این مدرس دانشگاه درباره هنرمندان خارجی شرکت کننده درششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: با توجه به پیشینه و تجربه مجسمه سازان خارجی، باید قبول کرد که تجربه و سابقه این مجسمه سازان در مقایسه با مجسمه سازان ایرانی شرکت کننده در این رویداد بیشتر است و این مجسمه سازان تجربه شرکت در سمپوزیوم‌های متعددی را دارند همین موضوع کمک می‌کند که آن‌ها با حضور سمپوزیوم تهران اطلاعات خود را ضمن خلق اثر به مجسمه سازان ایرانی منتقل کنند اما از نظر خلاقیت و ایده‌پردازی مجسمه سازان ایرانی چیزی از خارجی‌ها کم ندارند.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران از 23 شهریورماه تا 15 مهرماه در محوطه باز برج میلاد در حال برگزاری است و بازدید از َآن برای عموم آزاد است.

کد خبر 273296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha