همشهری آنلاین: حبیب‌اله اخلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن ۹۸ کیلوگرم راهی دیدار فینال شدند. سعید عبدولی در مقابل کشتی‌گیر کره‌ای ناجوانمردانه و با کمک داوران شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

Saead Abdevali

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 80 کیلوگرم حبیب‌اله اخلاقی در دور نخست مقابل جعفر خان از قطر با نتيجه 9 بر 1 به برتري دست يافت و در مرحله نيمه نهايي مقابل بسیکی سالدادزه از ازبکستان، نايب قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 9 بر 0 به برتري دست يافت و فيناليست شد.

در وزن 71 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاقستان، دارنده مدال‌هاي نقره و برنز آسيا با نتيجه 4 بر 1 به برتري دست يافت.

وي در مرحله نيمه نهايي مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی، قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نايب قهرمان بازي‌هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوري محض مقابل كشتي‌گير كشور ميزبان با نتيجه 9 بر 6 ناسزاورانه از صعود به ديدار فينال بازماند.

عبد ولي، جوان شايسته انديمشكي در حالي كه پنج بار فيتو مقابل حريف كره‌اي اجراء كرد و حتي داوران ضربه فني اعلام كردند، اما به يك باره با دخالت مستقيم كيم، رئيس شوراي كشتي آسيا،‌ ميخالوف و طاهر غلام‌اف ازبكستاني راي بر خلاف قوانين برگردانده شد و حتي داوران در ادامه چهار امتياز نيز به حريف كره‌اي تقديم كردند تا كلكسيون خوش‌خدمتي خود را كامل كنند.

بي شك سعيد عبد ولي از ديد مردم علاقه‌مند و جامعه كشتي قهرمان بازي‌هاي آسيايي اينچئون است. وي براي كسب مدال برنز عصر امروز به مصاف ياداو از هند مي‌رود.

در اين وزن توردي‌يف از ازبكستان و جي هيون جونگ از كره جنوبي فيناليست شدند.

دروزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتيجه 9 بر 2 شكست داد و در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان، قهرمان و نايب قهرمان آسيا با نتيجه 3 بر 1 به برتري دست يافت و راهي ديدار پاياني شد.

مسابقات چهار وزن دوم و پایانی روز چهارشنبه (9 مهر) در سالن دو وون اینچئون برگزار مي‌شود.

 

کد خبر 273514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha