همشهری آنلاین: حبیب‌اله اخلاقی در وزن ۸۰ کیلوگرم و مهدی علیاری در وزن ۹۸ کیلوگرم راهی دیدار فینال شدند. سعید عبدولی در مقابل کشتی‌گیر کره‌ای ناجوانمردانه و با کمک داوران شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

Saead Abdevali

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 80 کیلوگرم حبیب‌اله اخلاقی در دور نخست مقابل جعفر خان از قطر با نتيجه 9 بر 1 به برتري دست يافت و در مرحله نيمه نهايي مقابل بسیکی سالدادزه از ازبکستان، نايب قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 9 بر 0 به برتري دست يافت و فيناليست شد.

در وزن 71 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاقستان، دارنده مدال‌هاي نقره و برنز آسيا با نتيجه 4 بر 1 به برتري دست يافت.

وي در مرحله نيمه نهايي مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی، قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نايب قهرمان بازي‌هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوري محض مقابل كشتي‌گير كشور ميزبان با نتيجه 9 بر 6 ناسزاورانه از صعود به ديدار فينال بازماند.

عبد ولي، جوان شايسته انديمشكي در حالي كه پنج بار فيتو مقابل حريف كره‌اي اجراء كرد و حتي داوران ضربه فني اعلام كردند، اما به يك باره با دخالت مستقيم كيم، رئيس شوراي كشتي آسيا،‌ ميخالوف و طاهر غلام‌اف ازبكستاني راي بر خلاف قوانين برگردانده شد و حتي داوران در ادامه چهار امتياز نيز به حريف كره‌اي تقديم كردند تا كلكسيون خوش‌خدمتي خود را كامل كنند.

بي شك سعيد عبد ولي از ديد مردم علاقه‌مند و جامعه كشتي قهرمان بازي‌هاي آسيايي اينچئون است. وي براي كسب مدال برنز عصر امروز به مصاف ياداو از هند مي‌رود.

در اين وزن توردي‌يف از ازبكستان و جي هيون جونگ از كره جنوبي فيناليست شدند.

دروزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتيجه 9 بر 2 شكست داد و در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان، قهرمان و نايب قهرمان آسيا با نتيجه 3 بر 1 به برتري دست يافت و راهي ديدار پاياني شد.

مسابقات چهار وزن دوم و پایانی روز چهارشنبه (9 مهر) در سالن دو وون اینچئون برگزار مي‌شود.

 

کد خبر 273514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha