مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از اعضای مهم جبهه آزادی بخش الجزایر در بدو ورود به تهران، الله اکبر را کلمه مشترک دو ملت دانست و بر صبر و پایداری مردم ایران تاکید کرد.

jamileh boupasha

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم جمیله بوپاشا به دعوت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و مورد استقبال مسئولانی از سازمان قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی بسیار از ورود به ایران گفت: این اولین بار است که وارد خاک ایران می‌شود و امیدوارم ملت ایران این تحریم‌ها و فشارهایی را که به ظلم بر آنها وارد شده است با صبری که از آنها دیدیم و شاهد بودیم، بتوانند پشت سر بگذارند.

خانم بوپاشا افزود: من در روز عید قربان وارد ایران شدم و امیدوارم این امر آغازی بر پایان مشکلات باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما یک چیز مشترک داریم و آن هم کلمه الله اکبر است،‌ ما مسلمان و هر دو ملت در کنار هم هستیم.

بوپاشا گفت: ما یک آرمان داشتیم، شما هم یک آرمان داشتید،‌ ما تلاش کردیم و به نتیجه رسیدیم، شما هم تلاش کردید و به نتیجه رسیدید.

وی افزود:‌هر انسانی که برای خواسته ای مشخص قیام کند و پایدار و راسخ بر این خواسته باشد به نتیجه خواهد رسید.

سید محمد حسینی، مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز امور بین‌الملل صدا و سیما نیز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر مبارزات جمیله بوپاشا را بخشی از تاریخ الجزایر برشمرد و گفت: الجزایر با یک و نیم میلیون شهید توانست بر استعمار فرانسه پیروز شود.

وی افزود: خانم بوپاشا به دعوت رسمی رئیس سازمان صدا و سیما که قبلا طی سفر به الجزایر با شخصیت‌های انقلابی به ویژه بوپاشا داشت انجام شده است.

حسینی تصریح کرد: الان هم چون مصادف با روز ملی الجزایر است، وی این سفر را انجام داده است.

وی به برنامه‌های خانم بوپاشا در تهران اشاره کرد و گفت: گفتگو و ملاقاتی با رئیس سازمان، مهندس ضرغامی خواهد داشت و همچنین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام خواهد کرد.

حسینی افزود: در این سفر همچنین ضمن بازدید از سازمان صدا و سیما با برخی از شبکه‌ها گفتگو می کند و برنامه ویژه‌ای که برای دوشنبه بعد از ظهر تدارک دیده شده است،‌ تجلیل از خانم بوپاشا به عنوان یک اسوه مقاومت در دانشگاه شهید بهشتی خواهد بود.

در مراسم استقبال از این انقلابی مشهور الجزایری دکتر سید محمد حسینی، مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز امور بین الملل صدا و سیما و همچنین خانم سلیحی،‌رئیس دفتر امور زنان و خانواده سازمان حضور داشتند.

کد خبر 273966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha