سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

نگار شهیددخت: بهترین روش آموزش زبان چیست؟ هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند. اگر در موتورهای جست وجوی اینترنتی بنویسید «بهترین روش آموزش زبان» هزاران صفحه به شما پیشنهاد ‌می‌شود.

آموزگاران دیجیتال زبان

 كتاب، كلاس‌هاي آموزشي، نرم‌افزارهاي آموزش زبان انگليسي، فايل‌هاي صوتي، فيلم آموزش زبان، فلش‌كارت، تمرين مكالمه و... همگي از روش‌هاي يادگيري زبان هستند اما ازآنجا كه همه افراد وقت و هزينه كافي براي فراگيري زبان ندارند، راه‌هاي سريع‌تر نيز طرفداران زيادي دارد. وقتي صحبت از سرعت و سهولت دسترسي مي‌شود واقعا چه چيزي بهتر از اپليكيشن‌هاي مرتبط با آموزش زبان وجود دارد؟ البته بايد حواسمان را جمع كنيم كه اكثر اين اپليكيشن‌ها با فرهنگ كشورهاي توليد‌كننده ساخته شده و ممكن است داراي تعارضات فرهنگي با ماباشند؛ لذا در استفاده از آنها بايد دقت كرد.

English in a Mont
(زبان انگليسي در يك ماه) نرم‌افزاري جالب و قدرتمندي كه در زمينه آموزش زبان انگليسي براي سيستم عامل اندرويد نوشته شده است. اين نرم‌افزار بر اين اساس طراحي شده است كه با به‌كار‌گيري آن كاربر بتواند در مدت يك‌ماه زبان انگليسي را فرا بگيرد. اين نرم‌افزار يكي از راه‌هاي مؤثر در يادگيري پايه زبان‌هاي خارجي است. اما فراموش نكنيد كه طي مدت يك‌ماه تنها مي‌توانيد پايه زبان خود را ارتقا دهيد نه بيشتر از آن كه البته همين امر هم اتفاق كمي نيست. پايه و اساس كاركرد اين اپليكيشن براي آموزش زبان انگليسي به‌صورت شنيداري، ديداري و فراهم‌كردن محيطي كاملا انگليسي است و از روش‌هاي روتين آموزشي كه با قواعد دستوري شروع مي‌شوند كمتر استفاده مي‌كند كه اين امر براي خيلي‌ها بسيار لذتبخش است! اين نرم‌افزار براي تمام اعضاي خانواده اعم از كوچك و بزرگ مي‌تواند مفيد باشد چرا كه استفاده از آن ساده و راحت است.

‌ 6000 Learn English Words
نام اپليكيشني است كه به افرادي كه مايل به يادگيري لغات انگليسي هستند كمك شاياني مي‌كند. با اين اپليكيشن مي‌توانيد دايره لغات خود را گسترش داده و گرامر و قواعد زبان انگليسي را نيز تا حدي فرا بگيريد. بايد توجه داشت هرچقدر كه دامنه لغاتي كه از آن زبان فرا مي‌گيريد بيشتر و وسيع‌تر باشد، در انجام مكالمه و نگارش و فهم موضوعات بهتر عمل خواهيد كرد. از امكانات جالب اين نرم‌افزار، اين است كه مي‌توان محيط نرم‌افزار و آموزش‌هاي ارائه‌شده را به‌طور كامل به فارسي و اكثر زبان‌هاي زنده دنيا تغيير داد. اين موضوع باعث مي‌شود تا كاربران كه اغلب آشنايي محدودي با زبان انگليسي دارند بتوانند به‌راحتي با آن تعامل كرده و پروسه‌ يادگيري را تسريع كنند. كافي است وقتي براي نخستين‌بار وارد محيط اپليكيشن شديد، زبان مورد نظر خود را فارسي انتخاب كنيد. سپس وارد مرحله مقدماتي خواهيد شد. در اين مرحله دسته‌بندي‌هاي مختلفي مانند خانواده، ورزش، كار و غيره وجود دارد كه شرايط خاصي را براي كاربر به‌وجود مي‌آورد تا لغات مرتبط با آن شرايط را فراگيرد. در تمامي مراحل آموزشي مهارت‌هاي نوشتن و شنيدن كاربر مورد آزمايش قرار مي‌گيرد. روش و نوع آموزش لغات در اين اپليكيشن به‌گونه‌اي است كه كاربر مي‌تواند ظرف مدت زمان كوتاهي دامنه لغات انگليسي خود را به‌طور محسوسي افزايش دهد. شما مي‌توانيد پس از كسب 1000امتياز وارد مرحله‌ متوسط و بعد از آن پيشرفته شويد. اين اپليكيشن رايگان بوده و براي سيستم عامل اندرويد منتشر شده است.

اپليكيشن Learn English through Stories
همه زبان‌آموزان از خواندن داستان‌هاي جالب به هر زباني كه باشد لذت مي‌برند اما نرم‌افزاري هست كه با استفاده از همين جذابيت تقويت زبان، كاربران خود را هدف قرار داده و تلاش كرده تا مخاطبانش ضمن گوش‌دادن به داستان‌هايي به زبان انگليسي كم‌‌كم دايره لغت خود را وسيع‌تر كنند. اين اپليكيشن يكي از اپليكيشن‌هاي آموزش زبان براي ‌آي‌او‌اس است كه مي‌تواند در ارتقاي مهارت Reading بسيار مؤثر باشد. زبان‌آموزان علاوه بر خواندن داستان‌ها مي‌توانند به صداي آنها هم گوش دهند و با تلفظ كلمات مختلف آشنا شوند.

اپليكيشن Rosetta Course
 شعار سازندگان اين نرم‌افزار، آموزش زبان به شيوه زبان مادري است. برخي از امكانات و ويژگي‌هاي اين نرم‌افزار شامل آموزش گرامر، آموزش لغات پركاربرد در هر زبان، آموزش پرسش و پاسخ‌هاي متداول هر زبان، داشتن تمرين‌هاي مختلف مربوط به هر درس و گرفتن آزمون تست و امتحان در پايان هر آموزش است و دارا بودن تكنولوژي MileStone براي بررسي تلفظ صحيح زبان‌آموز كه تشخيص تلفظ به شما اين امكان را مي‌دهد تا از تلفظ درست كلمات خود آگاه شويد. همچنين اين نرم‌افزار از 32زبان مختلف پشتيباني مي‌كند.

سايت easyworldofenglish. com
سايتي است كه محيطي ساده و دلنشين دارد و اصلا شلوغ نيست. در صفحه اول مي‌توانيد از ميان گرامر، تلفظ، خواندن و ديكشنري تصوير يكي را انتخاب كنيد و سپس سطحي را كه مي‌خواهيد، برگزينيد. اين سايت براساس انتخابتان، دروس و تمرين‌هاي مناسب را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

اپليكيشن English Pod
اين اپليكيشن تقريبا براي بسياري از زبان‌آموزان مي‌تواند مفيد باشد. مي‌توانيد با اين اپليكيشن به متن‌هاي متفاوت گوش دهيد، صداي خود را ضبط كنيد و تمرين‌هاي متفاوت را با آن انجام دهيد. اما اين اپليكيشن بيشتر به‌كار كساني مي‌آيد كه پايه اوليه زبانشان قوي بوده و مثلا در حال حاضر تازه به كشوري جديد نقل مكان كرده‌اند؛ كساني كه به‌طور حرفه‌اي و تمام وقت در حال فراگيري زبان هستند به كمك اين نرم‌افزار، تمرين‌هاي خود را عيني‌تر و عملي‌تر مي‌كنند. از اين‌رو اگر هنوز در ابتداي راه يادگيري زبان هستيد اين اپليكيشن را خيلي به شما توصيه نمي‌كنيم.

اپليكيشن English Conversation
محصولي است كه به‌منظور تقويت مكالمه‌ زبان انگليسي كاربر طراحي شده است. بيش از 1700مكالمه در 40دسته‌بندي مختلف در اين اپ وجود دارد كه با اختصاص چند دقيقه در روز مي‌توانيد دايره‌ مكالمه‌ انگليسي خود را به مرور گسترش دهيد. نحوه‌ كار اين اپ نيز به‌گونه‌اي است كه همزمان با شنيدن مكالمات نمونه، مي‌توانيد متن انگليسي آن را مشاهده كنيد. اين اپليكيشن براي 2‌سيستم عامل اندرويد و آي‌او‌اس عرضه شده است.

اپليكيشن Learn English Grammar
اين اپليكيشن آموزش زبان براي سيستم عامل آي‌او‌اس طراحي شده و در آن براي آموزش گرامر زبان انگليسي از جنبه‌هاي سرگرمي نيز استفاده شده است. بدين‌ترتيب كاربر حين انجام بازي‌هايي كه برايش درنظر گرفته شده مي‌تواند زبان خود را تقويت كند. با اين ترفند جالب، شما مي‌توانيد درحالي‌كه توپ را در سبد مي‌اندازيد! زبان خود را نيز تقويت كنيد! علاوه بر اينها تمرين‌هاي زيادي همچون سؤالات ۴ گزينه‌اي، ساختن جملات و... براي يادگيري بهتر در اين اپليكيشن مخصوص آيفون ايجاد شده است. با اين حال فراموش نكنيد كه تمركز اين اپليكيشن بر گرامر است و براي هر كسي كاربردي نيست.

اپليكيشن روبي
«روبي» از روش نوين و جالبي براي آموزش شما استفاده مي‌كند. با دريافت و نصب اين برنامه اندرويدي، بسته‌هايي شامل كلمات انگليسي به همراه ترجمه و تلفظ آنها در دسترس قرار مي‌گيرد كه هركدام موضوع منحصر‌به‌فردي دارند. نخستين بخش از اين اپليكيشن تحت عنوان نمايش عبارت، مربوط به نمايش جملات و كلمات به همراه ترجمه آنها مي‌شود. در اين صفحه امكاناتي از قبيل پسند كردن و افزودن به كلمات آموخته شده و دكمه‌هايي براي جابه‌جايي بين لغات وجود دارد. علاوه بر اين موارد، با لمس هر كلمه از يك جمله مي‌توانيد معني آن را ديده و تلفظ آن را بشنويد. بخشي نيز به‌منظور نوشتن قرار داده شده‌اند كه شامل افزودن عبارت جديد و ترجمه آن به ليست كلمات، ايجاد بسته و ارسال پيام براي توليدكنندگان مي‌شوند. در سومين قسمت از اپليكيشن فوق، بسته‌هاي كلمات قرار مي‌گيرند كه با اشاره روي هر يك، مي‌توانيد جزئيات آن از قبيل تعداد عبارت، سطح آموزشي و تعداد كلمات فراگرفته شده را ببينيد. دكمه‌هايي نيز براي فعال و غيرفعال‌كردن، حذف و ريست‌كردن بسته درنظر گرفته شده است. آخرين بخش روبي مربوط به تنظيمات آن مي‌شود كه خود شامل 3 قسمت عمومي، كاربري و آموزشي است.

اپليكيشن و وب سايت Busuu
اين وب‌سايت براي زبان‌آموزاني كه از قبل با زبان مربوطه آشنايي دارند مناسب است و درس‌هاي آن شامل واژگان و جملات جديد است كه در ديالوگ‌ها و تمرين‌هاي نوشتاري ادغام شده‌اند و روش خوبي براي زبان‌آموزي دارد كه گزينه‌هاي خواندن، نوشتن، گوش‌كردن و صحبت كردن جزو آنهاست اما متأسفانه امكاناتي همچون درس‌هاي گرامر محور، واحدهاي ويدئويي و فايل‌هاي PDF قابل چاپ فقط در عضويت ويژه پولي موجود هستند. اپليكيشن Busuu نيز به زبان‌آموز امكان گذراندن درس‌هاي جديد يا مرور درس‌هاي قبلي را مي‌دهد.

 

کد خبر 274163

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha