چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه اسرائیل هم‌اکنون بر طبل جنگ می‌کوبد، هشدار داد:

صحبت‌ها درباره‌ مقدمات توطئه‌های آینده‌ آمریکا و اسراییل بسیار جدی بوده و احتمال‌ها در این باره بعید نیست.

به گزارش ایسنا خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری الشرق در دمشق و در جمع تنی چند از خبرنگاران مصری که درمراسم جشنی در سفارت مصر در دمشق حضور داشتند، اظهار داشت: آمریکا به طور جدی در راستای ایجاد اختلاف میان اعراب و ایجاد شکاف میان اعراب و فلسطینی‌ها تلاش می‌کند و این مساله ثابت می‌کند که فلسطین مقدمه‌ یک توطئه‌ی بزرگ است. حماس شواهد زیادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد احتمال جنگ بعید نیست.

به نوشته‌ روزنامه‌، چاپ کویت، مشعل جنبش فتح را به شکست در نشست شورای قانونگذاری فلسطین که به دعوت سلام فیاض، نخست وزیر دولت موقت برگزار شد، متهم کرد و گفت: آنچه که در رام‌الله اتفاق می‌افتد تلاشی است برای تقویت سازمان‌های وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) که فاقد مشروعیت است و نیز تعطیلی سازمان‌های مشروع.

وی در خصوص نگرش حماس به مذاکرات و اینکه آیا شروطی برای مذاکرات وجود دارد یا نه؟ گفت: اکثر گروه‌ها و نخبگان فلسطینی و کشورهای عربی موافق مذاکره هستند در حالی که آمریکا و اسراییل و یک جناح خاص در داخل فلسطین مخالف مذاکره است.

مشعل ادامه داد: عمر سلیمان، رییس سازمان اطلاعات مصر، برادران مصری ما و دیگر اعراب به خوبی به این مساله واقفند. آنها دریافته‌اند که هیچ راهی جز مذاکره نیست و حمایت‌های خارجی‌ها فایده‌ای ندارد.

وی افزود: آنچه که در نوار غزه اتفاق می‌افتد استقلال یا برتری نوار غزه نسبت به کرانه‌ باختری یا تجزیه‌ آن به دولت فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین نیست، بلکه حماس موافق اتحاد فلسطین با یک حکومت مرکزی واحد است.
 
رییس دفتر سیاسی حماس درباره‌ احتمال جنگ اسراییل علیه حماس در نوار غزه گفت: این مساله امر جدیدی نیست حماس همواره انتظار جنگ را از اسراییل دارد. اما حماس در جنگ با اسراییل پیروز می‌شود.

وی ادامه‌ داد: اسراییل و آمریکا راه‌های نظامی سیاسی تحریم علیه ملت فلسطین را تجربه کرده‌اند اما پیروز نشده‌اند. به این خاطر علیه راه‌حل‌های دموکراتیک ملت فلسطین توطئه‌چینی می‌کنند.

رییس دفتر سیاسی حماس در خصوص احتمال توطئه‌ اعراب و غرب علیه حماس گفت: مشکل کنونی خود اسراییل و حامیان آن در غرب بویژه آمریکا هستند. البته انسان‌های ضعیف النفس در منطقه نیز مشکل منطقه هستند.

وی تصریح کرد: موضع‌گیری‌های اعراب به طول کلی مناسب بوده است.

کد خبر 27448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز